مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی: آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های ارسباران محتمل است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی: آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های ارسباران محتمل است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: به علت وجود بارش‌های فراوان و افزایش پوشش گیاهی وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های ارسباران محتمل است.

به گزارش نهال امید، محمد باقر هنربر در جلسه هماهنگی برگزاری مانور اطفا حریق در جنگل‌های ارسباران با اشاره به تشکیل کمیته صیانت از جنگل‌های استان و برگزاری جلسات متعدد در این خصوص گفت: مشارکت مردم و نقش سمن‌ها، تشکل‌ها و نیز آموزش جوامع محلی از راه‌های مهم جلوگیری و مهار آتش سوزی در جنگل‌ها است.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به موضوع پیشگیری و آمادگی به عنوان مهمترین بخش مدیریت بحران، برگزاری مانور و تمرین و آموزش را مناسب‌ترین راهکار و پیشگیری در تمامی حوادث عنوان کرد.

وی سپس با بیان اینکه به علت وجود بارش‌های فراوان و افزایش پوشش گیاهی وقوع آتش سوزی محتمل است افزود: از اسفند ماه سال گذشته اقدامات پیشگیرانه از جمله برگزاری کلاس‌های آموزشی و تجهیز امکانات در شهرستان‌ها انجام شده است.

گفتنی است مانور اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع ارسباران جهت حفظ آمادگی نیروهای امدادی و عملیاتی با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های خدا آفرین، کلیبر، اهر، جلفا، ورزقان و هوراند در مناطق جنگلی خدا آفرین برگزار شد.

  • منبع خبر : مهر