مدیرعامل تراکتور: توجه به فوتبال پایه رویکرد اصلی ماست
مدیرعامل تراکتور: توجه به فوتبال پایه رویکرد اصلی ماست

مدیرعامل باشگاه فرهنگی، ورزشی و اقتصادی تراکتور با اشاره به برنامه‌های این باشگاه برای فوتبال پایه، خاطرنشان کرد: اعتقادم این است که اگر به فوتبال پایه اهمیت ندهیم باید فوتبال را تعطیل کنیم.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی، ورزشی و اقتصادی تراکتور با اشاره به برنامه‌های این باشگاه برای فوتبال پایه، خاطرنشان کرد: اعتقادم این است که اگر به فوتبال پایه اهمیت ندهیم باید فوتبال را تعطیل کنیم.

محمد علیپور روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد، افزود:  اگر تیم های پایه ساختار خوبی داشته باشند، در پنج سال آینده نیاز نداریم از جای دیگری بازیکن بیاوریم.

وی با اشاره به تجربیات پیشکسوتان و مربیان پایه عنوان کرد: مالک باشگاه هم به این موضوع علاقه مند است و باید توجه بیشتری به آکادمی داشته و در شهرستان ها حضور داشته باشیم.

علیپور بااشاره به اینکه در یک دوره تیم های تبریزی بازیکن ساز بودند، گفت: در زمان حاضر این نیاز بیش از پیش احساس می شود و به طور قطع برای تیم های پایه برنامه ریزی خواهیم کرد.

مدیرعامل باشگاه تراکتور در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه ترکتور برنامه‌ای برای سرمایه گذاری در سایر رشته‌های ورزشی دارد یا خیر؟، گفت: باید به فکر رشته های دیگر مانند والیبال و بسکتبال باشیم، چرا که باشگاهی که فقط به سراغ فوتبال برود باشگاه نیست و با حضور تراکتور در سایر رشته ها، شاید دیگر باشگاه ها نیز به حضور در این مسابقات ترغیب شوند البته نمی‌توانم بگویم که تا چه حد در این راستا موفق خواهیم شد.

وی در خصوص فوتبال بانوان نیز عنوان کرد: در این زمینه اهداف و تفکراتی داریم که با کمک کارشناسان و استفاده از تجربیات قبلی، تلاش می‌کنیم به این اهداف برسیم. 

علیپور درمورد اهداف خود در این باشگاه اظهار کرد: هدف اول ما خودکفایی در بحث بازیکن است و در این راه برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خواهیم داشت.

وی افزود: من نه با سرمایه و پول آمده ام و نه به کسی قول داده ام اما با عقبه ای آمده ام که برایم اهمیت زیادی دارد .

وی در تشریح برنام های خود گفت: هدف میان مدت این است که بومی سازی را آغاز کنیم چرا که بازیکنان خوبی از تبریز در تیم های دیگر هستند که می توانند در تراکتور بازی کنند همچنین ایجاد مدارس فوتبال نیز از دیگر برنامه هایمان است تا استعدادها شناسایی شده و در آکادمی به کار گرفته شوند.

مدیرعامل باشگاه تراکتور در مورد جذب بازیکن جدید اعلام کرد: ۲ نفر از اولویت‌های اول آقای منصوریان جذب شده اند و احتمالاً ۲ نفر دیگر نیز به زودی جذب می‌شوند.

وی گفت: کادر فنی بر اساس نیاز خود لیست می‌دهد و بر همین اساس اولویت‌هایی اعلام می‌کند و من به عنوان مدیرعامل نیز در این خصوص حق دارم که البته تاکنون مشکلی وجود نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: برخی بازیکنان برای پیوستن به تراکتور علاقمندند اما تحت قرارداد تیم‌های دیگرند و اخلاقی نیست که آن‌ها را جذب کنیم و گفتیم که با دریافت رضایت‌نامه می‌توانند به تراکتور بیایند.

علیپور در پاسخ به این سوال که چرا قرارداد بازیکنان جدید دیر اطلاع رسانی می شود، گفت: اگر حضور بازیکنی در تراکتور قطعی نشود، آن را اعلام نمی‌کنیم برای مثال با یکی از بازیکنان که هواداران هم به حضورش علاقه‌مند هستند بیش از ۱۰ ساعت جلسه داشته‌ایم اما هنوز به توافق نرسیدیم.

وی با بیان اینکه فوتبال ایران فقط از نظر پولی حرفه است، خاطرنشان کرد: هیچ‌کس پاسخگوی برخی رفتارها نیست .

مدیرعامل باشگاه تراکتور با اشاره به استفاده از مشاور حقوقی در پرونده‌های مختلف، خاطرنشان کرد: یک سری مشکلات در بحث خود قراردادها وجود دارد که این موضوع بحث حرفه‌ای و تخصصی است و باید در این مورد مشورت صورت گرفته و قرارداد مناسبی شکل بگیرد. 

وی در خصوص پرونده رشید مظاهری افزود: پرونده این بازیکن آماده صدور رأی می باشد.

وی افزود: در بخش مطالبات ما را محکوم کردند که در این مورد مشکلی نداریم اما در خصوص سایر مباحث هنوز رأیی برای ما ابلاغ نشده است.

علیپور در خصوص اینکه اراده‌ای وجود دارد که تراکتور قهرمان نشود، اظهار کرد: من موافق این مساله نیستم چرا که ما باید این توان را داشته باشیم که حتی اگر فرض کنیم، داور و فدراسیون هم با تیم حریف باشد، پیروز میدان باشیم. 

مدیرعامل باشگاه تراکتور در خصوص پخش باکیفیت بازی‌های این تیم عنوان کرد: باشگاه تراکتور در این خصوص اعلام آمادگی کرده است اما مباحث اداری و دیدگاه‌های موجود نسبت به فوتبال دست‌ به ‌دست هم می‌دهد تا مشخص نشود که آیا این خواسته انجام می‌شود یا خیر.علیپور در مورد جذب اولویت‌های اول و دوم علیرضا منصوریان برای پست‌های مختلف اضافه کرد: 

وی در رابطه با شرایط یوکیا سوگیتا گفت: این بازیکن از طرف هواداران هم مطرح می‌شود اما اولین مشکل او، مشکل فرهنگی بوده و با توجه به اینکه ژاپنی‌ها هم فرهنگ خاص خود را دارند بر همین اساس درخواست جدایی داشته و دلش با تیم نبوده است و فکر می‌کنم کار منطقی در خصوص این بازیکن صورت گرفته چرا که اگر بازیکنی دلش با تیم نباشد، جدا شدنش بهتر است.

علیپور در مورد حمزاوی نیز اظهار کرد: حمزاوی نیز برای انجام کاری راهی کشورش الجزایر شده بود که با شیوع ویروس کرونا امکان برگشت به ایران را نداشت اما طبق صحبت‌ها و تلاش‌هایی که صورت گرفت، این بازیکن نیز به تمرینات تیم اضافه شد.

مدیرعامل باشگاه تراکتور در خصوص شرایط تیم برای حضور در آسیا گفت: با توجه به بضاعت‌مان باید برای آسیا برنامه‌ریزی کنیم اما خوشبختانه فرصتی داریم که می‌توانیم در نیم ‌فصل خودمان را برای این بازی‌ها آماده کنیم .

وی گفت: تیم در حال حاضر هم برای من و هم آقای منصوریان کمی ناشناخته است و یک نیم‌فصل فرصت داریم که کمبودها و نیازها را مشخص و برطرف کنیم تا به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در لیگ حضور قدرتمندی داشته باشیم. 

در حاشیه نشست خبری مدیرعامل باشگاه تراکتور با اصحاب رسانه، از تیم رسانه ای فصل های قبل این باشگاه تجلیل شد.

تیم فوتبال تراکتور به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور، فصل گذشته لیگ را با رتبه چهارمی به پایان برد و در جام حذفی قهرمان شد.

  • منبع خبر : ایرنا