مدل مدیریتی دفاع مقدس راه حل مشکلات کشور است
مدل مدیریتی دفاع مقدس راه حل مشکلات کشور است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه مدل مدیریتی دفاع مقدس راه حل مشکلات کشور است، گفت: راه حل مسائل و مشکلات کشور امید بستن به دشمن و فریب خوردن به لبخند او نیست. حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با فرماندهان نیروهای مسلح و پیشکسوتان دفاع مقدس، […]

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه مدل مدیریتی دفاع مقدس راه حل مشکلات کشور است، گفت: راه حل مسائل و مشکلات کشور امید بستن به دشمن و فریب خوردن به لبخند او نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با فرماندهان نیروهای مسلح و پیشکسوتان دفاع مقدس، با تاکید بر بازخوانی نظریات فرماندهان ستادی و صفی دوران جنگ تحمیلی، افزوو: به وزانت و وقار انقلاب اسلامی باید چهل سالگی جنگ تحمیلی گرامی داشته شود، چرا که دفاع مقدس مایه بالندگی و غرور ملی است.

وی با بیان اینکه ملت ایران با ایستادگی در برابر تجاوز متجاوزان پیروز و سربلند میدان جنگ شد، اضافه کرد: به گواه قضاوت تاریخ، میزان ایستادگی مردم سلحشور و تاریخ ساز ما در برابر دشمنان فراموش شدنی نیست.

وی با طرح این سوال که برای بزرگداشت ۴۰سالگی این حماسه آفرینی‌ها چه مسائلی باید مطرح شود؟ ادامه داد: مفهوم جهاد و اشکال مختلف آن باید در جامعه تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر جلوگیری از تحریف دفاع مقدس، گفت: کسی که جنگ را از نزدیک ندیده و لمس نکرده است، نمی‌تواند در این عرصه هم اظهار نظر کند، از این رو باید با استفاده از ظرفیت یادگاران جبهه و جنگ دفاع مقدس را تعریف کنیم تا از تحریف آن جلوگیری شود.

وی، کاروان‌های راهیان نور را یکی از راه‌های تعریف بی‌شائبه جنگ عنوان کرد و گفت: تعریف به معنای دانشگاهی آن یعنی، ترسیم ابعاد، وجوه، شأن، اجزاء و اضلاع متکثر دفاع مقدس باید باشد تا عظمت آن در جامعه تبیین شود.

وی با بیان اینکه جنگ سرمایه آفرینی کرد و ما انسان‌ها را خوب شناختیم، گفت: وجه سرمایه سازی و سرمایه آفرینی دفاع مقدس بخصوص تولید ثروت و سرمایه انسانی، سرمایه‌های معرفتی، سیاسی، و ایجاد امنیت پایدار و دائم در بزرگداشت ۴۰سالگی دوران دفاع باید گفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم دفاع مقدس را به مثابه یک گنج و معدن قابل استخراج برای دهه‌های دیگر دانست و گفت: رزمندگان اسلام در آن دوران با زیر پا گذاشتن تعلقات دنیوی به جبهه‌ها اعزام شدند و گنجینه‌ای از معنویات و رشادت‌ها را به یادگار گذاشتند که فراموش کردن آنها خیانت به شهدا و ایثارگری‌ها است.

وی گفت: به‌وجود آمدن وحدت حقیقی و صرفاً لفظی نیروهای مسلح از برکات دفاع مقدس است که ارتش، سپاه و بسیج در قالب یک لشکر الهی بر هیمنه دشمنان پیروز شدند.

وی، اعتماد مطلق رزمندگان به وعده و نصرت الهی را از دیگر آموزه‌های دفاع مقدس برشمرد و گفت: جوانان پاک باخته با کمال میل و عاشقانه وارد میدان عمل شدند و از سختی‌ها عبور کردند که باید این روحیه در جامعه امروزی تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در استان، اداره مردمی جنگ توسط امام و نقش دهی مردم در متن جنگ، حاشیه آن و پشتیبانی از جبهه‌ها را از دیگر محورهای دفاع مقدس دانست و گفت: این فرهنگ باید تبیین شود که اگر بسیج مردمی نبود جنگ به این زودی تمام نمی‌شد.

وی با اشاره به ائتلاف جهان کفر در برابر جمهوری اسلامی، گفت: در جنگ هشت ساله آمریکا با کمک‌های اطلاعاتی، فرانسه با هواپیماهای جنگی پیشرفته، شوروی سابق با تجهیزات زرهی، آلمان با تجهیزات شیمیایی و اعراب منطقه با پول‌های هنگفت خود در خدمت عراق و علیه نظام اسلامی بودند.

وی، تجلی ما می‌توانیم را مورد اشاره قرار داد و گفت: با اعتقاد به قدرت استراتژی، توان ملی و ایمانی خودمان را در دفاع هشت ساله به نمایش گذاشتیم و کشوری که در ابتدای جنگ گلوله نداشت، امروز دنیای استکبار از اسم موشک‌های هوافضای سپاه به لرزه افتاده  است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر تشریح مؤلفه‌های جهادی منبعث از دفاع مقدس، گفت: ضروری است کارآمدی مدیریت جهادی دوران جنگ بازخوانی شود تا در مسیر انتخابات و انتخاب اصلح نیز فردی حائز اکثریت آراء شود که کارآمد حزب الهی، عاشق خدمت به کشور و در مسیر خط امام و رهبری باشد.

وی با تاکید بر تبیین کارآمدی نظریه مقاومت، گفت: مقاومت در دفاع مقدس منشاء اقتدار و امنیت پایدار کشور شد.

وی با بیان اینکه تجربه متراکم و مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب با مولفه‌های دفاع مقدس همخوانی و همسانی دارد، ادامه داد: دفاع مقدس باعث شد همه بخاطر اسلام و ایران با هر قومیتی به میدان آمده و در برابر دشمنان ایستادند.

امام جمعه تبریز، جوان گرایی و مدیریت جوانان را از رموز موفقیت و پیروزی دفاع هشت ساله برشمرد و گفت: مدارس و تشکل‌های دانش آموزی بهترین فرصت برای تربیت جوانانی است که با دل‌های پاک می‌توانند در پیشبرد اهداف جامعه اسلامی نقش آفرینی مجاهدانه داشته باشند.

وی با بیان اینکه دوری از معنویات باعث فاصله گیری از دفاع مقدس می‌شود، گفت: اخلاق معنویت فراگیر و سبک زندگی فرماندهان و رزمندگان باعث موفقیت هشت سال دفاع مقدس بود.

به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، وی پیاده سازی مدل دفاع مقدس در  سطح منطقه را یادآور شد و گفت: اداره مردمی جنگ و ایجاد حشدالشعبی عراق و جیش الوطنی سوریه برگرفته از بسیج مردمی ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر بررسی عالمانه جنگ گفت: باید بدانیم اگر امروز جنگ جدیدی شروع نمی‌شود، به دلیل مدیریت رهبر انقلاب است که عاملی بازدارنده در برابر زیاده خواهی دشمنان است.

وی، دفاع مقدس را به مثابه یک ثروت فرهنگی، اجتماعی، مدیریتی، معنوی، اخلاقی و نظامی برای کشور دانست که باید قدر شناس آن باشیم و به بهانه ۴۰سالگی دوران دفاع مقدس این آموزه‌ها در جامعه تبیین شود.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا