مدرن‌ترین گلخانه هیدروپونیک با طرح ونلو هلند در اهر افتتاح می‌شود
مدرن‌ترین گلخانه هیدروپونیک با طرح ونلو هلند در اهر افتتاح می‌شود

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر گفت: بزودی مدرن‌ترین و مجهزترین گلخانه شیشه‌ای طرح هیدروپونیک با طرح ونلو هلند در مساحت ۶۲۵۰ متر مربع در این شهرستان افتتاح خواهد شد. محمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در راستای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در خصوص افزایش تولید و بهره برداری از محیط‌های کنترل شده […]

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر گفت: بزودی مدرن‌ترین و مجهزترین گلخانه شیشه‌ای طرح هیدروپونیک با طرح ونلو هلند در مساحت ۶۲۵۰ متر مربع در این شهرستان افتتاح خواهد شد.

محمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در راستای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در خصوص افزایش تولید و بهره برداری از محیط‌های کنترل شده گلخانه‌ای در زمین‌های خرد و کوچک کشاورزی و ایجاد اشتغال و هم‌چنین تسریع در فرایند صدور مجوز و پروانه ساخت، در شهرستان اهر برای ساماندهی و تاسیس واحدهای گلخانه‌ای کوچک مقیاس در اراضی داخل محدوده روستاها و شهر ۴۰ فقره مجوز تاسیس به متقاضیان در مساحت‌های کمتر از ۳۰۰ متر مربع صادر شده است. 

وی گفت: اکنون در شهرستان اهر، ۱۳ واحد گلخانه‌ای به مساحت کل ۵۱ هزار و ۱۰۰ متر مربع در حال فعالیت هستند که با توجه به علاقه مندی و رغبت روستاییان و کشاورزان برای ایجاد واحدهای گلخانه‌ای امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با اختصاص مجوز و تسهیلات لازم به متقاضیان، شاهد ایجاد بهره گلخانه‌های صنعتی و کوچک مقیاس بیشتری در این شهرستان باشیم.

وی افزود: طبق مصوبه سال ۱۳۹۵ ابلاغی استان در خصوص سهمیه ۱۱ هکتاری واحدهای گلخانه‌ای صنعتی و کوچک مقیاس، در شهرستان اهر تاکنون ۱۰ واحد گلخانه‌ای در سطح ۳۸ هزار و ۷۰۰ متر مربع با استفاده از تسهیلات بانکی در مناطق روستایی و حومه شهر به بهره برداری رسیده است و برای بیش از ۵۰ واحد گلخانه‌ای دیگر در سطح ۵۰ هزار متر مربع مجوز تاسیس صادر شده است.

اسدی ضمن تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی که بخواهند در حوزه کشاورزی و گسترش و توسعه گلخانه‌ها در شهرستان اهر اقدام کنند، گفت: کلیه متقاضیان علاقمند به امر گسترش و توسعه گلخانه‌ها در این شهرستان می‌توانند به سایت www.apcp.ir  مراجعه و بعد از تکمیل فرم‌های مربوطه به همراه مدارک و مستندات مورد نیاز به شرکت شهرک‌های کشاورزی واقع در سازمان جهادکشاورزی استان ارسال کنند.

  • منبع خبر : ایسنا