متعهد به بهبود سلامت غذایی شهروندان هستیم
متعهد به بهبود سلامت غذایی شهروندان هستیم

شهردار تبریز بر تعهد شهرداری برای بهبود سلامت غذایی مردم تاکید کرد.

به گزارش نهال امید، ایرج شهین باهر صبح امروز در مراسم رونمایی و «آغاز طرح شناسنامه دار کردن گوشت های استحصالی» روزانه سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز، اظهار داشت: نیت ما همواره بر بهبود سلامت غذایی مردم بوده و تامین امنیت غذایی را مهمترین دغدغه خود می دانیم.

شهردار تبریز افزود: امنیت غذایی حوزه ی وسیع بوده و در مباحث پدافند غیرعامل امکان قرارگیری در معرض بیشترین تهدیدات و آسیب ها وجود دارد.

ایرج شهین باهر در ادامه با بیان اینکه طرح شناسنامه دار کردن گوشت های استحصالی، فضا را بر متخلفان محدود خواهد کرد، گفت: با اطلاع رسانی وسیع باید مردم را نسبت به آغاز اجرای این طرح آگاه کرد و در کنار آن بایستی نظارت ویژه ای بر تداوم اجرای صحیح آن داشت.

او تصریح کرد: مردم به این طرح اعتماد کرده و استقبال خوبی خواهند داشت و ما نیز باید زمینه را برای سوء استفاده های احتمالی متخلفین مسدود کنیم تا از خدشه دار کردن و آثار جبران ناپذیر بی اعتمادی به این طرح جلوگیری کنیم.

ایرج شهین باهر در بخش دیگری از سخنان خود، خطاب به فرماندار تبریز عنوان کرد: سرانه مصرف گوشت شهر تبریز با آمار دام هایی که در کشتارگاه ذبح می شوند همخوانی ندارد که این امر توجیه اقتصادی را برای کشتارگاه صنعتی تبریز غیر ممکن کرده است.

شهردار تبریز افزود: سرانه مصرف گوشت شهر تبریز ۹ برابر بیشتر از آمار ذبح دام در کشتارگاه صنعتی تبریز است که نشان از تداوم فعالیت کشتارگاه های غیر رسمی دام دارد.

او در پایان درباره ایجاد میدان عرضه و فروش دام زنده نیز گفت: مردم انتظار دارند که محل فروش دام در خود شهر تبریز باشد اما اداره کل محیط زیست خواستار تامین محل آن در خارج از شهر است که باید با همکاری و همیاری برای این تقاضا اقدامی اساسی شود.

  • منبع خبر : شهریار