ماشین مدل جوانان، سورپرایز لیگ بیستم
ماشین مدل جوانان، سورپرایز لیگ بیستم

تیم فوتبال ماشین سازی تبریز که هدایتش به یک سرمربی دهه شصتی واگذار شده است، با به خدمت گرفتن بازیکنان جوان و جویای نام، می تواند سورپرایز لیگ بیستم لقب بگیرد.

به گزارش نهال امید، ماشین سازی تبریز که یکی از تیم های قدیمی فوتبال ایران محسوب می‌شود، همچنان و با وجود همه فراز و فرود هایش هوادارانی دارد که با این تیم‌زندگی می‌کنند و با پیروزی های این تیم خوشحال و از شکست هایش ناراحت می‌شوند. فوتبال دوستان قدیمی به‌خوبی یادشان می‌آید که دربی تبریز زمانی از حساس ترین و جذاب ترین دربی های فوتبال ایران به حساب می آمد.

رفته رفته که ماشین سازی از سطح اول فوتبال ایران فاصله گرفت، هواداران این تیم نیز در حسرت روزهای درخشان تیم محبوب شان ماندند اما بعد از بازگشت دوباره سبزقبایان تبریزی به سطح حرفه ای فوتبال ایران دوباره کورسوی امید در دل هواداران این تیم به وجود آمد.

با توجه به اینکه مالکیت دوتیم ماشین سازی و تراکتور در اختیار یک نفر بود، خواه ناخواه و به دلیل حساسیت خاصی که روی تراکتور وجود داشت، تمرکز مالک این دو باشگاه بیشتر بر روی تراکتور بود و در واقع بمب های زنوزی فقط قرمز رنگ بودند و خبری از بمب های سبز ماشین سازی نبود و به نوعی می‌توان گفت حضور ماشین سازی در میانه های جدول تنها هدف مالک این باشگاه بود.

اما با این وجود گاها شاهد بازی های درخشانی از تیم دوم تبریز شاهد بودیم که هواداران این تیم را به یاد ماشین سازی دهه ۶۰ و ۷۰ می انداخت. مخصوصا زمانی که رسول خطیبی هدایت این تیم‌را برعهده داشت و بدون شک ماشین سازی تحت هدایت رسول خطیبی، هرگز حریفی دست و پا بسته برای سایر تیم ها نبود و همواره تیم او بازی هجومی ارائه می‌داد

لیگ نوزدهم در حالی برای ماشین سازی به پایان رسید که این تیم تا آستانه سقوط به دسته پایین تر نیز پیش رفت اما سرانجام این هومن افاضلی بود که با چنگ و دندان ماشین را لیگ برتری نگه داشت و بعد از اتمام لیگ نوزدهم از این تیم خداحافظی کرد.

لیگ بیستم را می‌توان نقطه عطفی برای سبزقبایان تبریزی برشمرد و به نظر می‌رسد با تغییر و تحولاتی که در مالکیت و کادر فنی این تیم به وجود آمده، باید شاهد حضور یک‌ تیم جوان و با نشاط در فصل آینده لیگ برتر فوتبال ایران باشیم.

ماشین سازی خیلی زود فعالیت خود در نقل و انتقالات تابستانی را آغاز کرد بطوریکه تاکنون هفت خروجی (شاهین توکلی، بابک مرادی، حامد لک، قائم اسلامی‌خواه، عزیز معبودی و مسیح زاهدی) و چهار ورودی (اکبر آفاقی، سیروس صادقیان، فرشاد اسدی و سیدمحمد حسینی)  داشته‌ است و و نکته جالب توجه این است که سرمربی دهه شصتی ماشین سازی بازیکنان جوان و گمنامی را به خدمت گرفته است که حتی سابقه حضور در لیگ برتر را ندارند و می‌توان گفت امسال شاهد حضور ماشین سازی جوان و پرانرژی خواهیم بود.

محمد پوررضایی، مالک جدید ماشین سازی با انتخاب وحیدبیاتلو بعنوان سرمربی این تیم که جوان و جویای نام است، نشان‌داد اعتماد ویژه ای به جوانان دارد و هیچ ترس و واهمه ای از روانه کردن تیمی جوان به مسابقات دشواری همچون لیگ برتر که سایر تیم ها با هزینه های باورنکردنی به فکر حضوری قدرتمند در لیگ برتر هستند، ندارد.

گفتنی است؛ ماشین سازی تبریز در لیگ نوزدهم یکی از رکوردداران تغییر و تحول در  راس کادرفنی بود، و در طول یک فصل رسول خطیبی، احد شیخ لاری، محمدرضا مهاجری و هومن افاضلی بعنوان سرمربی این تیم حضور داشتند، در پایان فصل گذشته با ۸ برد، ۷ مساوی و ۱۵ باخت و با کسب ۳۱ امتیاز با حضور در رتبه یازدهم به کار خود پایان داد.

  • منبع خبر : ایسنا