لغو تمامی رویدادهای ورزشی آذربایجان شرقی تا پایان اردیبهشت
لغو تمامی رویدادهای ورزشی آذربایجان شرقی تا پایان اردیبهشت

اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه‌ای از لغو تمامی رویدادهای ورزشی استان تا پایان اردیبهشت خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است:

پیرو اطلاعیه‌های هفت گانه‌ای که از بدو بروز و شیوع ویروس کرونا در سطح استان از سال گذشته تاکنون منتشر شده، اطلاعیه شماره هشت جهت آگاهی جامعه ورزش و جوانان، مدیران، مربیان، ورزشکاران و خانواده‌های آن‌ها در ۹ بند صادر شد.

با توجه به اهمیت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و به تبعیت از دستورات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جلسات ستاد پیشگیری کشوری، استانی و اجرای نکات ذیل در دستور کار قرار گرفته و لازم است با جدیت رعایت شود.

کلیه ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها، بخش‌ها و هیئت‌های ورزشی در سراسر استان، باشگاه‌های ورزشی و سایر نهادهای فعال در حوزه ورزش مکلف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تصمیمات اتخاذ شده مراجع ذیصلاح در این زمینه بوده و نسبت به اجرای تکالیف ابلاغی در سطح استان، شهرستان و بخش‌ها مسئول خواهند بود.

_برگزاری کلیه مسابقات و اردوهای ورزشی در سطح استان، شهرستان و بخش‌ها تا پایان اردیبهشت ماه لغو می‌شود.

_برگزاری کلیه کلاس‌ها، دوره‌های آموزشی، کارگاه‌ها و نشست‌های مرتبط تا پایان اردیبهشت ماه لغو می‌شود.

_برگزاری مراسم و جلسات در حوزه ورزش و حوزه جوانان تا پایان اردیبهشت ماه لغو می‌شود.

_برگزاری همایش‌ها، مسابقات و تمرین‌های گروهی در حوزه ورزش‌های همگانی و روستایی و عشایری تا پایان اردیبهشت ماه لغو می‌شود.

_تمرینات تیم‌های شهرستانی و استانی تا ۱۵ اردیبهشت ماه لغو می‌شود.

_کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی اعم از سالن‌ها، استخرها، باشگاه‌ها و … در سطح استان تا ۱۵ اردیبهشت ماه تعطیل خواهد بود.

هیأت‌های ورزشی استان و شهرستان‌ها می‌توانند در صورت نیاز، صرفاً جهت انجام کارهای اداری با حداقل نفرات و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در محل دفتر هیأت حضور داشته باشند اما برگزاری هر گونه جلسات در محل هیأت طبق بند پنج این اطلاعیه ممنوع است.

امید است همراهی و همدلی جامعه ورزشی و حوزه جوانان در رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری از شیوع این بیماری به سلامت جامعه کمک کند.