لزوم توجه به جایگاه ویژه تحقیقات و فناوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی
لزوم توجه به جایگاه ویژه تحقیقات و فناوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با تاکید بر لزوم توجه به جایگاه ویژه تحقیقات و فناوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: حوزه تحقیقات و فناوری از حوزه‌های اساسی و ارزشمندی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بهمن نقیپور روز سه‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه، در آیین افتتاحیه گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که باحضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: اعتلای وضعیت پژوهشی، تحقیقات و فناوری کشور از دغدغه‌های اصلی معاونین تحقیقات و فناوری در دانشگاه های علوم پزشکی است و امیدواریم این گردهمایی نوید بخش حرکت‌های جدید در این عرصه باشد.

وی گفت: وضعیت تحقیقات و فناوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جای کار دارد و بدون شک این قبیل برنامه‌ها می تواند در این عرصه مفید واقع شود.

وی ادامه داد: امیدواریم در این سه روزی که خدمت معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستیم، محیط مناسبی برای تبادل نظر، همفکری و توسعه تعاملات در این عرصه شکل بگیرد.

پرویز شهابی، معاون پژوهش و فناروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این گردهمایی ضمن تشریح برنامه‌های این گردهمایی، گفت: تلاش کردیم تا افراد تاثیر گذار در امر سیاست گذاری از جمله نمایندگان مجلس نیز در این نشست حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: در این نشست تلاش می‌کنیم تا با برنامه ریزی‌های صورت گرفته بیشترین استفاده را از تعاملات فی ما بین داشته باشیم.

به گزارش نهال امید، گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور روزهای  ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ماه در تبریز برگزار می‌شود.