لزوم به روز کردن بانک اطلاعاتی کارشناسان رسمی دادگستری
لزوم به روز کردن بانک اطلاعاتی کارشناسان رسمی دادگستری

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم به روز کردن بانک اطلاعاتی کارشناسان رسمی دادگستری، گفت: گاهی اوقات کارشناسی به دلیل مسایلی توانایی اظهار نظر را ندارد، بر این اساس اطلاعات مربوط به کارشناسان باید حداقل سه ماه یک بار به روز رسانی شوند.

به گزارش نهال امید، موسی خلیل الهی در مراسم اتیان سوگند کارشناسان جدید کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی، اظهار کرد: دستگاه قضایی در بحث مبارزه با فساد هیچ نقطه ممنوعه نداشته و هر کسی در هرجایگاهی و با هر عنوانی مرتکب جرمی شود، در معرض قضاوت قرار گرفته و با او برخورد خواهد شد.

وی افزود: تنها خط قرمز تشکیلات قضایی صدور قرار جلب و بازداشت بدون وجود ادله کافی است، چرا که آبروی انسان ها بسیار بالا است.

وی با تاکید بر لزوم وجود نظارت همگانی، اضافه کرد: امروز نظام قضایی کشور به دنبال شفاف سازی و جلب نظارت همگانی بوده که اقدامات گذشته عملا بیانگر این امر است.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل آذربایجان شرقی، خلیل الهی با بیان اینکه امر کارشناسی شان و منزلت بوده و باید این منزلت رعایت شود، خاطرنشان کرد: در تمام مراحل باید قانون رعایت شود تا مشکلی پیش نیاید.

وی با اشاره به نبود تناسبی بین میزان پرونده‌‍های ارجاعی دستگاه قضایی با بخشی از حوزه های کارشناسی، گفت: نتیجه این عدم تناسب افزایش تراکم کاری و کاهش دقت کامل است، بر همین اساس باید باید ضمن رصد و پایش  با تقویت حوزه‌های پر مراجعه و حوزه‌های دیگر مشکل حل شود.

وی  به ارجاع غیر متعارف به برخی کارشناسان اشاره کرد و گفت: تلاش داریم برای این امر راه حلی را آماده کنیم تا ارجاع به همه کارشناسان به شکل متعارف انجام شود.

  • منبع خبر : ایسنا