قهر با صندوق رای مشکلات کشور را حل نمی‌کند
قهر با صندوق رای مشکلات کشور را حل نمی‌کند

رییس دانشگاه تبریز با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت: قهر با صندوق‌های رای هیچ کدام از مشکلات کشور را حل نمی کند.

رضا مجیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مردم سالاری دینی در کشور ما به عنوان یک حرکت پیش رو در جهت حل مشکلات مطرح است و رسانه ها در این برهه زمانی وظیفه دارند تا مردم را به حضور بر سر صندوق های رای دعوت کنند.

وی در خصوص فعالیت های سیاسی دانشجویان و نهادهای دانشجوی در داخل دانشگاه در خصوص انتخابات، ادامه داد: معتقدم دانشجویان باید سیاسی باشند ولی نباید ابزار سیاسی شوند.

مجیدی با اشاره به نقش دانشگاه ها و دانشگاهیان در پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن گفت: دانشگاه تبریز نخستین دانشگاه کشور بود که ادوات نظامی تولید کرد و توسط رژیم بعثی عراق این دانشگاه بمباران شد.

وی با بیان اینکه مهم ترین وظیفه دانشگاه ها تولید علم وفناوری است، اظهار کرد: تا دهه ۶۰ دانشگاه های کشور عهده دار تربیت نیروهای متخصص برای جامعه بودند، در دهه ۶۰ دانشگاه های نسل دوم ایجاد شد و تربیت نیروی انسانی متخصص در دوره های ارشد و دکترا را آغاز کردند.

رییس دانشگاه تبریز افزود: دانشگاه های ما توانستند با شتاب بسیار بالا به دانشگاه های نسل سوم و چهارم برسند و امروز از سند چشم انداز نیز جلوتر هستند بطوری که اکنون رتبه ۱۶ در دنیا و رتبه نخست در منطقه را کسب کرده اند.

وی با اشاره به تحریم های دشمنان، گفت: تحریم های دانشگاهی از همان ابتدای انقلاب وجود داشت و ما با وجود تحریم های ۴۰ ساله دانشگاه ها توانسته ایم حرکت بزرگی علمی انجام دهیم و رتبه ما در تولیدات علمی در منطقه اول است.

مجیدی با بیان اینکه دانشگاه ها باید در حل مشکلات جامعه قدم بردارند، افزود: وظیفه دانشگاه های نسل سوم و چهارم برقراری ارتباط با جامعه و جوامع بین المللی است که در این راستا توانسته ایم گام های خوبی در ارتباط با صنعت، کشاورزی، جامعه و جوامع بین الملل برداریم.

وی اضافه کرد: تحریم ها یک فرصت برای خودکفایی بیشتر است و مشکلات اجتماعی و اقتصادی حل نمی شود مگر با ایمان به دانشگاه ها، باید مسوولان دانشگا ها را باور کنند و نگرش به دانشگاه ها تغییر یابد.

رییس دانشگاه تبریز گفت: این دانشگاه به عنوان سه دانشگاه حامی پژوهش و دومین دانشگاه از نظر ارتباطات بین الملل در کشور مطرح است.

وی با اشاره به فعالیت های بین المللی دانشگاه تبریز، افزود: در حدود ۳۰۰ دانشجوی خارجی از کشورهای آلمان، ترکیه، عراق، افغانستان و برخی کشورهای آفریقایی در دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل هستند.

مجیدی یادآور کرد: قبل از انقلاب دانشگاه تبریز ۱۲ هزار دانشجو تربیت کرده بود ولی اکنون بیش از ۲۰ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۴۰ درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند.

وی ادامه داد:۲۰ دانشکده و آموزشکده، ۱۲ مرکز پژوهشی، ۴ قطب علمی، ۳۰۰ آزمایشگاه در این دانشگاه فعال است.

رییس دانشگاه تبریز در خصوص زمین های تحت تصرف این دانشگاه و دارای شاکی خصوصی نیز گفت: در هیچ جای دنیا بر علیه دانشگاه شکواییه ارایه نمی شود و مردم زمین های خود را به دانشگاه بخشش می کنند.

  • منبع خبر : ایرنا