قرارگاه پدافند پرتوی شهرستان ورزقان راه اندازی شد
قرارگاه پدافند پرتوی شهرستان ورزقان راه اندازی شد

قرارگاه پدافند پرتوی شهرستان ورزقان با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی و فرماندار این شهرستان به طور رسمی آغاز به کار کرد. مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی آماده بودن در برابر هرگونه حوادث پرتوی را مستلزم تهیه طرح و سناریوهای رزمایش با موضوعات مختلف در این زمینه دانست و افزود: برای آماده […]

قرارگاه پدافند پرتوی شهرستان ورزقان با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی و فرماندار این شهرستان به طور رسمی آغاز به کار کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی آماده بودن در برابر هرگونه حوادث پرتوی را مستلزم تهیه طرح و سناریوهای رزمایش با موضوعات مختلف در این زمینه دانست و افزود: برای آماده سازی و تهیه این طرح­گها و سناریو­ها، رصد و پایش مراکز خطرزای پرتوی شهرستان را بدون تنش‌های اجتماعی و شایعه پراکنی باید به صورت مرتب انجام دهیم.

محمدباقر آقایی تاکید کرد: رصد و پایش تهدیدها و آموزش و اطلاع رسانی به افکار عمومی، از جمله ماموریت­‌های مهم قرارگاه پدافند پرتوی است.

وی افزود: مراکز خدمات رسان و از جمله شبکه بهداشت شهرستان باید آمادگی لازم را برای مقابله با تهدیدات پرتوی  داشته باشد و اگر استراتژی دفاعی در زمان صلح تدوین نشود در شرایط اضطراری آسیب پذیر خواهیم بود.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، وی ادامه داد: امروزه جنگ­‌ها مدرن، مردم محور و بر پایه جمعیت­‌های انسانی شکل می­‌گیرند و اگر بتوانیم رویکردهای دفاعی را در سبک زندگی اجتماعی مردم نهادینه سازی کنیم عملاً بخش بزرگی از توان دفاعی را به دست آورده‌ایم.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا