قدردانی از بردباری و همراهی مردم آذربایجان شرقی/ چرخ توسعه و عمران استان متوقف نشده است
قدردانی از بردباری و همراهی مردم آذربایجان شرقی/ چرخ توسعه و عمران استان متوقف نشده است

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تلخی‌ها و شیرینی‌های سال ۹۹، از صبر و بردباری مردم در برابر مشکلات و همراهی آنان با مسئولان اجرایی کشور و استان قدردانی و با تاکید بر این‌که چرخ توسعه و عمران استان، با وجود همه مشکلات، متوقف نشده است، ابراز امیدواری کرد تا سال ۱۴۰۰ افق روشنی برای […]

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تلخی‌ها و شیرینی‌های سال ۹۹، از صبر و بردباری مردم در برابر مشکلات و همراهی آنان با مسئولان اجرایی کشور و استان قدردانی و با تاکید بر این‌که چرخ توسعه و عمران استان، با وجود همه مشکلات، متوقف نشده است، ابراز امیدواری کرد تا سال ۱۴۰۰ افق روشنی برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر استان باشد.

محمدرضا پورمحمدی در پیامی به مردم استان به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۰ هجری شمسی، گفت: آغاز سال نو و تجدید حیات طبیعت را که نشانگر قدرت لایزال الهی است، به مردم عزیز استان تبریک می‌گویم و امیدوارم سال جدید سالی پربار و توام با موفقیت، سلامت و شادکامی برای ملت ایران بویژه مردم آذربایجان شرقی باشد.

وی با بیان این‌که سال ۱۳۹۹ هم مانند سال‌های گذشته، شیرینی‌ها و تلخی‌هایی داشت، افزود: شیوع بیماری کرونا، کام مردم ما را در این سال تلخ کرد و متاسفانه تعدادی از هموطنان خود را از دست دادیم و تعداد زیادی هم رنج بیماری و بستری شدن در بیمارستان را تحمل کردند.

وی ادامه داد: به فضل الهی و همراهی مردم عزیز و با ایثار و ازجان‌گذشتگی کادر درمان و همکاری سایر بخش‌ها، امروز با افتخار می‌توانیم بگوییم که مدیریت بیماری کرونا در کشورمان بهتر از کشورهای دیگر بوده است.

پورمحمدی با تاکید بر استمرار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی، گفت: امیدواریم با تثبیت روند بیماری و آغاز واکسیناسیون عمومی از خرداد سال آینده، بتوانیم به طور کامل این وضعیت را مدیریت کنیم.

وی به تشدید تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: در اثر این تحریم‌ها، بخش عمده‌ای از مردم کشور تحت فشارهای اقتصادی قرار گرفتند و باید لعن و نفرین خود را نثار کسانی کنیم که نمی‌گذارند مردم ما در آسایش زندگی کنند.

وی افزود: البته مردم ما همانند ۴۰ سال گذشته، همه سختی‌ها را تحمل کرده‌اند و در برابر مشکلات خم به ابرو نیاورده‌اند و امروز می‌بینیم که مقاومت این ملت جواب داده و دشمنان ما خود دچار یاس و انفعال شده‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که تلاش‌های دشمنان نتوانسته چرخ‌های اقتصاد کشور را از حرکت بازدارد، افزود: مشکلات و سختی‌ها، نه ‌تنها مردم ما را تسلیم نکرد، بلکه مردم در این شرایط بیشتر از قبل به صحنه آمدند و این شرایط سخت باعث تقویت مودت و همدلی بین مردم و حاکمیت شد.

وی با تاکید بر این‌که فعالان اقتصادی نیز در این شرایط ایثارگرانه عمل کردند، گفت: در سال گذشته نه‌ تنها هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل و هیچ نیروی کاری تعدیل نشد، بلکه ۱۰۰ واحد تولیدی راکد نیز به چرخه تولید بازگشتند و نرخ بیکاری استان کاهش یافت.

وی با اشاره به این‌که برخی از صنوف تحت تاثیر مشکلات ناشی از کرونا و تحریم قرار گرفتند، افزود: با این حال توانستیم این شرایط را با کمترین تبعات سپری کنیم و با توانمندی‌های کسب ‌شده خواهیم توانست پس از این شرایط را بهتر مدیریت کنیم.

پورمحمدی با اشاره به انتخاب استان آذربایجان شرقی به عنوان مسئول توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان، گفت: این مسئولیت در کنار دستاوردهای دیگر نقش بزرگی در رونق اقتصادی استان خواهد داشت و باید برای استفاده از این فرصت همه بخش‌ها تلاش کنند.

وی با بیان این‌که خدمت ‌رسانی در حوزه نیازهای اساسی مردم هم هیچ‌گاه متوقف نشده است، افزود: امروز در دورافتاده‌ترین روستاهای استان هم زیرساخت‌های اساسی مانند برق، آب شرب بهداشتی و امکانات مخابراتی ایجاد شده و پروژه‌های بزرگی در طول یک سال به بهره‌برداری رسید که گزارش آن در دهه فجر به مردم عزیز استان ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی سال گذشته، تحولات بزرگی از نظر تامین اعتبار برخی از پروژه‌های اساسی در حوزه‌های زیرساختی ریلی و جاده‌ای و تامین آب و برق اتفاق افتاد که با این تحولات، افق روشنی از عمران و توسعه در سال ۱۴۰۰ پیش روی استان قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در خرداد ۱۴۰۰، گفت: انتخابات از مهم‌ترین رویدادهای سال پیش رو است و تمام تلاش ما این است که انتخاباتی امن، سالم و رقابتی برگزار کنیم.

وی با بیان این‌که مردم ‌سالاری از دستاوردهای اصلی انقلاب اسلامی است، افزود: امنیت و عزت ما همواره با مشارکت جدی مردم در عرصه‌های مختلف به دست آمده و امیدواریم در انتخابات امسال هم مردم کشور با مشارکت گسترده خود در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

وی تاکید کرد: همان‌ طور که رهبر انقلاب هم در بیانات خود به مناسبت سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز فرمودند مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح، کلید حل مشکلات کشور است.

پورمحمدی هم‌چنین از اتخاذ تدابیر مناسب برای رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم در شعب اخذ رای خبر داد و تأکید کرد: مجریان و ناظران انتخابات تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخابات سالم و قانون‌مند به کار خواهند گرفت.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی در خاتمه با بیان این‌که سال ۱۴۰۰ متعلق به حضرت ولی عصر(عج) است، ابراز امیدواری کرد در سایه عنایات و توجهات آن حضرت، همدلی و همراهی مردم، تلاش و جدیت اقشار مختلف و همت و پشتکار مسئولان، سالی توام با رونق و شکوفایی بیشتر برای مردم عزیز ایران و آذربایجان شرقی در عرصه‌های مختلف باشد.

انتهای پیام 

  • منبع خبر : ایسنا