قبرستان ستارخان تبریز به پارک تبدیل می‌شود
قبرستان ستارخان تبریز به پارک تبدیل می‌شود

شهردار منطقه ۱۰ تبریز گفت: قبرستان ستارخان با ۳۵ هزار مترمربع وسعت به پارک و فضای سبز تبدیل می‌شود.

به گزارش نهال امید،رسول وظیفه شناس، افزود: این قبرستان از چند سال قبل متروکه شده بود و مشکلات اجتماعی و زیست محیطی زیادی برای اهالی این محدوده ایجاد کرده است بنابراین با ساماندهی آن به فضایی عمومی برای استفاده شهروندان این محدوده تبدیل می شود.

وی اظهار داشت: پس از ساماندهی این قبرستان با ایجاد فضای سبز، گلکاری و درختکاری در آن، این محل به عنوان تفرجگاه مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرد.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز گفت: در ساماندهی قبور برای بازماندگانی که خواستار سنگ قبر برای اموات خود هستند که در این محل دفن شده است، سنگ قبرهای ۲۰ در ۳۰ نصب می شود.

وظیفه شناس، با اشاره به وجود چند مزار شهدا در این قبرستان، ادامه داد: این مزارها نیز ساماندهی و کف سازی شده و به فضایی مناسب و در شان شهدا تبدیل می شود.

وی یادآوری کرد: با ساماندهی این قبور و تبدیل قبرستان به پارک، پس از سال ها قبرستان ستارخان به فضایی مناسب برای استفاده خانواده های شهدا و دیگر اهالی این محدوده پرتراکم تبدیل می شود.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز گفت: در این محدوده پرتراکم شهری با خانه های کوچک، حدود ۵۰ هزار نفر زندگی می کنند و پیش از این فضایی مناسب برای استفاده آنها وجود نداشت.

وظیفه شناس، با بیان اینکه این پارک تا مهر امسال به بهره برداری می رسد، افزود: از این پارک در زمان بحران برای اسکان اضطراری مردم و در زمان های عادی نیز به عنوان تفرجگاه و فضای سبز استفاده می شود.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.

  • منبع خبر : ایرنا