فوت یک نفر و مسموم شدن ۷ نفر با مونوکسید کربن
فوت یک نفر و مسموم شدن ۷ نفر با مونوکسید کربن

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی از فوت یک نفر و مسمومیت هفت نفر با گاز مونومسید کربن، خبر داد. وحید شادی‌نیا با در تشریح این خبر اظهار کرد: به دنبال بارش برف و وزش باد، تنها در یک روز و در کم‌تر از ۱۲ ساعت، یک مرد ۴۰ ساله‌ی تبریزی به دلیل مسمومیت با مونوکسید کربن، جانش را […]

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی از فوت یک نفر و مسمومیت هفت نفر با گاز مونومسید کربن، خبر داد.

وحید شادی‌نیا با در تشریح این خبر اظهار کرد: به دنبال بارش برف و وزش باد، تنها در یک روز و در کم‌تر از ۱۲ ساعت، یک مرد ۴۰ ساله‌ی تبریزی به دلیل مسمومیت با مونوکسید کربن، جانش را از دست داد و هفت نفر هم در همین شهر به دلیل گازگرفتگی به مراکز درمانی تبریز، انتقال یافتند. 

وی با تاکید بر ضرورت بررسی دودکش بخاری قبل از نصب و روشن کردن آن و بررسی لوله‌های بخاری، بیان کرد: آمار مرگ و میرها و مسمومیت‌های ناشی از مونوکوسید کربن که میل ترکیبی زیادی با خون دارد، در آذربایجان شرقی بالا بوده و هنوز فصل زمستان شروع نشده، شاهد مرگ و یا مسمومیت تعداد زیادی از هم استانی‌هایمان با قاتل خاموش هستیم.

وی، سردرد، سرگیجه، سبکی سر، گیجی و منگی، پرخاشگری، تهوع و استفراغ، کاهش سطح هوشیاری، تنفس سخت و تند را از جمله علائم مسمومیت گاز مونوکسید کربن، عنوان کرد.

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنانش گفت: کارشناسان تاکید دارند که مسیر دودکش را بررسی کرده و از ایجاد پیچ و خم‌های زیاد در نصب دودکش پرهیز کنید؛ سرد بودن لوله بخاری نشانه کارکرد ناصحیح بخاری بوده و شعله زرد، قرمز یا نارنجی نشانه کارکرد ناصحیح است و دودکش باید به شکل H باشد.

  • منبع خبر : ایسنا