فوت روزانه ۲۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی، نشانه‌ی بدی است
فوت روزانه ۲۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی، نشانه‌ی بدی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: فوت روزانه ۲۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی، طی هفته‌ی گذشته، نشانه‌ی بسیار بدی است.

به گزارش نهال امید، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: فوت روزانه ۲۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی، طی هفته‌ی گذشته، نشانه‌ی بسیار بدی است.

محمد حسین صومی، عصر چهارشنبه، بیست و سوم مهر ماه در گفت‌وگوی خبری با بیان این مطلب، اظهار کرد: اکنون ۵۰ درصد از نمونه ها، نزدیک به ۱۰۰۰ نمونه در استان، مثبت می‌شود و این نشان می‌دهد، کرونا در جامعه‌ی ما به شدت در حال گسترش است.

وی افزود: تا به این لحظه ۴۲ هزار نفر بیمار مثبت شناسایی کرده‌ایم که حدود چهار و نیم درصدشان فوت شده‌اند؛ اکنون ۱۱۲۲ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر تا به حال در بیمارستان‌ها بستری و ترخیص شده‌ و بیش از ۱۳۰ نفر زیر ونتیلاتور بوده و به کمک دستگاه تهویه مکانیکی، نفس می‌کشند.

به گزارش نهال امید، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: حتما باید از ماسک به درستی استفاده کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را مراعات کنیم و کرونا را جدی بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: الان حدود ۲۵ نفر در اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) منتظر بستری در بخش‌های کرونایی هستند که این نشان می‌دهد کرونا همچنان قربانی می‌گیرد و بی توجهی به توصیه‌های حوزه سلامت، پررنگ شده است.

  • منبع خبر : ایسنا