فعالیت ۳۵۰ هزار ورزشکار در شهرستان تبریز
فعالیت ۳۵۰ هزار ورزشکار در شهرستان تبریز

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز گفت: ۳۵۰ هزار ورزشکار حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای در شهرستان تبریز فعالیت می‌کنند.

به گزارش نهال امید، حبیب مقصودی در جلسه شورای اداری شهرستان تبریز، گفت: ۱۲۷ ورزشگاه در سطح شهرستان تبریز فعالیت می‌کنند که فقط ۳۰ درصد سرانه ورزشی شهرستان را شامل می‌شود، در برنامه پنجم توسعه باید این سرانه به یک متر می‌رسید اما در جمع بندی‌ها و با احتساب اماکن ورزشی سایر ارگان‌ها سرانه ورزشی حداکثر به نیم متر می‌رسد. 

وی در خصوص برنامه‌های ورزشی این اداره کل طی سال ۹۸، اظهار کرد: در شهرستان تبریز، ۱۲۵۰ برنامه در حوزه ورزش قهرمانی، ۲۱۵۰ برنامه همگانی، ۵۶۰ برنامه در حوزه فرهنگی آموزشی و ۶۰۰ برنامه در حوزه بانوان طی سال گذشته برگزار شده که در نتایج این برنامه‌ها، ۲۰ تن از ورزشکاران به مسابقات قهرمانی جهان، ۱۵ ورزشکار به مسابقات قهرمانی آسیا و ۴۷ ورزشکار نیز به مسابقات بین المللی راه یافته‌اند. 

وی ادامه داد: در شهرستان تبریز ۶۵۰ باشگاه ورزشی و نزدیک به ۵۶ استخر ورزشی به صورت خصوصی اداره می‌شوند که در این روزهای کرونایی متحمل سختی‌های فراوان شده‌اند و به دلیل عدم توان پرداخت اجاره، ۲۰ درصد از این باشگاه‌ها از سوی مالکان در معرض فروش قرار گرفتند.

مقصودی افزود: از ۱۱۰ باشگاه خصوصی که متقاضی دریافت وام بودند هم فقط ۳۰ باشگاه موفق به دریافت شده است.

وی متذکر شد: مشکل ما این است که باشگاه‌های ورزشی را به عنوان یک بنگاه فعال اقتصادی کوچک در نظر نمی‌گیریم در حالی که باشگاهی داریم که به ۱۰ نفر خدمات می‌دهند.

وی با تاکید بر ارائه کد بیمه برای باشگاه‌های ورزشی، گفت: اعتبارات مصوب ۰.۲۷ درصد برای اداره ورزش و جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است اما متاسفانه از ۴۰ میلیارد تومان سهم استان در بخش ورزش که ۲۲ میلیارد تومان سهم تبریز است، فقط ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از آن به تبریز تخصیص یافته است.

مدیر ورزش و جوانان تبریز ادامه داد: این مقدار بودجه حتی برای مجموعه یادگار امام تبریز کافی نیست چرا که این مجموعه ردیف بودجه ندارد و تاکنون نیز از اعتبارات ملی یک ریال هم کمک نشده است، تنها برای آماده سازی چمن مسابقه باشگاه تراکتور در یادگار امام، ۵۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود. 

وی ادامه داد: از بودجه تامین و تجهیز که معادل ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تاکنون ۸۰ درصد تخصیص یافته است، که ۵۵۰ میلیون تومان نقدی و مابقی با اوراق دوساله و سه ساله بوده که آن هم با افت اوراق مواجه شدیم.

وی در خاتمه با اشاره به این‌که بودجه ورزشی شهرستان در طی سال‌های گذشته با وجود افزایش قیمت‌ها، ثابت بوده است، گفت: امسال با عنایت نمایندگان محترم، مجموعه یادگار امام تبریز در ردیف بودجه‌ای قرار گرفته است.

  • منبع خبر : ایسنا