فعالیت بدنی در زمان ابتلا به کرونا باعث پیشرفت بیماری می‌شود
فعالیت بدنی در زمان ابتلا به کرونا باعث پیشرفت بیماری می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: فعالیت بدنی در زمان ابتلا به کرونا باعث پیشرفت هرچه بیشتر بیماری می‌شود. عباسعلی درستی در گفت‌‍وگو با ایسنا در مورد فعالیت بدنی مبتلایان و یا بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ اظهار کرد: در صورت احساس بیماری و یا مثبت بودن تست کرونا، به هیچ وجه نباید در خانه […]

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: فعالیت بدنی در زمان ابتلا به کرونا باعث پیشرفت هرچه بیشتر بیماری می‌شود.

عباسعلی درستی در گفت‌‍وگو با ایسنا در مورد فعالیت بدنی مبتلایان و یا بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ اظهار کرد: در صورت احساس بیماری و یا مثبت بودن تست کرونا، به هیچ وجه نباید در خانه یا بیرون از خانه فعالیت بدنی داشته باشیم و باید در استراحت کامل به سر ببریم.

وی با تاکید بر اینکه بعد از اتمام بیماری کووید۱۹ به مدت دو الی چهار هفته نباید فعالیت بدنی متوسط تا شدید انجام داد، گفت: پس از طی این مدت می‌توانیم فعالیت بدنی سبک مانند پیاده روی و دوچرخه سواری نرم داشته باشیم و به تدریج شدت فعالیت بدنی خود را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر قصد انجام فعالیت بدنی در خارج از منزل را داریم، باید تمام نکات مربوط به فاصله گذاری اجتماعی (حداقل ۱٫۵ متر فاصله از دیگران) و استفاده از ماسک را رعایت کنیم.

درستی خاطرنشان کرد: اگر به دلیل ابتلا به کووید۱۹ دچار کاهش وزن غیرمعمول شده‌ایم، در دوره نقاهت حتما باید برای جبران این کاهش وزن اقدام کنیم، چرا که معمولا در این کاهش وزن، بافت‌های بدن از جمله عضلات تحلیل می‌روند.

وی افزود: در دوران نقاهت باید هم به نوع تغذیه و هم به نوع فعالیت بدنی توجه کرد، نوع فعالیت بدنی پیشنهادی در این مدت، ورزش مقاومتی سبک (مثل تمرینات تحمل وزن) است که به تدریج می‌توان شدت این تمرینات را افزایش داد؛ قبل از انجام فعالیت بدنی پنج دقیقه بدن خود را گرم کرده و حرکات ورزشی را به تدریج افزایش دهیم تا قلب، ریه‌ و عضلات به تدریج هماهنگی لازم را برای مصرف انرژی و اکسیژن به دست آورند.

 وی بیان کرد: ۱۰ دقیقه قبل از اتمام ورزش از شدت و سرعت ورزش کم کنیم تا دستگاه‌های بدن برای دفع مواد زاید تولید شده در عضلات فرصت کافی داشته باشد؛ گرم و سرد کردن بدن قبل و بعد از انجام فعالیت بدنی باعث شادابی شده و از دردهای عضلانی پس از آن پیشگیری می‌کند.

  • منبع خبر : ایسنا