فضای شهر تبریز در محرم، حسینی خواهد بود
فضای شهر تبریز در محرم، حسینی خواهد بود

فرماندار تبریز با بیان این‌که رفتار ما در ماه محرم امسال، در سال‌های آتی توسط مردم تحلیل خواهد شد، گفت: بنابراین، عزاداری امسال طبق دستورالعمل ابلاغی و با رعایت کامل پروتکل‌ها همراه بوده و فضای شهر، حسینی خواهد بود.

به گزارش نهال امید، بهروز مهدوی در جلسه ستاد کرونای شهرستان که با محوریت ماه محرم تشکیل شد، با تاکید بر این‌که همه ما مسئولیت اجتماعی داریم، اظهار کرد: امسال با رویکرد خاصی به محرم نگاه می‌کنیم و شاید در طول عمرمان برای اولین بار باشد که مجبوریم به شکلی متفاوت عزاداری کنیم.

وی گفت: ما عاشق امام حسین(ع) هستیم و باید تمام شهر رنگ و بوی عزاداری به خود بگیرد، به نحوی که تا جای ممکن اماکن عمومی، دولتی، تمامی خیابان‌ها و حتی کوچه‌ها و درب منازل مزین به پرچم‌های سیاه شوند.

وی با اشاره به این‌که دین راهگشا و روشنگر است و نباید از دین برای رفتارهای غلط برخی افراد هزینه کرد، افزود: دین و مذهب ما الگوساز بوده و با توجه به این‌که پخش نذورات در محرم امسال ممنوع است، عزاداران می‌توانند محرم را تبدیل به ماه احسان کرده و هر مسجد و هر هیأت به جای پخش نذورات، برنامه کمک مؤمنانه فراهم کند.

به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان تبریز، مهدوی گفت: دستورالعمل ابلاغی برای محرم امسال، مصوب ستاد ملی کرونا و شورای عالی امنیت ملی است و مسئولیت اجرای دستورالعمل با سازمان تبلیغات اسلامی بوده و ادارات مندرج در دستورالعمل در اجرای آن کنار سازمان تبلیغات اسلامی خواهند بود.

  • منبع خبر : ایسنا