فروش ۱۶ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریالی طرح پاییزه کتاب در آذربایجان‌شرقی
فروش ۱۶ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریالی طرح پاییزه کتاب در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی گفت: بیش از ۱۶ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال کتاب در طرح پاییزه در استان به فروش رفت.

سیدقاسم ناظمی با بیان این‌که طرح پاییزه کتاب از ۲۹ آبان تا سوم آذر در کتابفروشی‌های عضو این طرح اجرا شد، افزود: در مدت اجرای این طرح در استان ۲۰ هزار و ۳۵۲ نسخه کتاب فروخته شد.

وی ادامه داد: در این دوره از طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها با عنوان «پاییزه کتاب ۱۴۰۰» اجرا شد و در آن ۶۳ کتابفروشی از استان مشارکت کردند.

وی گفت: در این دوره ۴۰ کتابفروشی از تبریز و ۲۳ کتابفروشی از شهرستان‌های مراغه، هشترود، شبستر، مرند، قره‌آغاج، ملکان، عجب‌شیر، بستان‌آباد، میانه، بناب، اسکو، جلفا، اهر و کلیبر مشارکت کردند.

ناظمی با بیان این‌که کتابفروشی‌های شایسته از تبریز، کتابفروشی پژوهش از مرند و کتاب شهر تبریز بیشترین فروش را در این طرح داشتند، ادامه داد: سقف مجاز خرید کتاب در این طرح ۳۰۰ هزار تومان و سقف یارانه‌ خرید برای هر خریدار ۶۰ هزار تومان بود.

به گزارش نهال امید به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، وی یادآوری کرد: در طرح پاییزه کتاب، خریداران کتاب‌های تالیفی را با یارانه‌ ۲۰ درصدی و کتاب‌های ترجمه‌ای را با یارانه‌ ۱۵ درصدی از کتابفروشی‌های عضو طرح خریداری کردند.

  • منبع خبر : ایسنا