فروش بلیت‌ به صورت حضوری در پایانه‌های مسافری آذربایجان‌شرقی ممنوع می‌شود
فروش بلیت‌ به صورت حضوری در پایانه‌های مسافری آذربایجان‌شرقی ممنوع می‌شود

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: فروش بلیت‌های مسافرتی به شکل حضوری در پایانه‌های مسافری استان از اول خرداد ممنوع می‌شود.

به گزارش نهال امید، کاظم تیمورزاده با اعلام این خبر افزود: یکی از رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای،‌ تغییرکاربری پایانه‌های مسافری به محلی صرفا برای سوار و پیاده شدن مسافران و همچنین تغییر ‌وضعیت پایانه‌ها به شکل کانترمحور به جای غرفه محور بوده که تحقق این امر مستلزم تغییر مکانیزم بازاریابی شرکت‌های مسافری و خروج بلیت از پایانه‌ها است.

وی گفت: باتوجه به این رویکرد و شیوع ویروس کرونا و همچنین لزوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند و آغاز فعالیت مجدد پایانه‌های مسافری، فروش بلیت مسافرتی به روش‌های قبلی مغایر با طرح فاصله گذاری اجتماعی بوده و تجمع مجدد مسافران در پایانه‌ها برای خرید بلیت نیز اقدامی مغایر با اصول بهداشتی خواهد بود.

وی ادامه داد: ‌بر این اساس، توسعه فروش اینترنتی بلیت و گسترش دفاتر فروش بلیت درسطح شهرها برای خرید غیرحضوری بلیت می‌تواند ضامن تامین سلامت بیشتر مسافران و کارکنان شرکت‌های حمل و نقل باشد.

تیمورزاده بیان کرد: از اول خردادماه سالجاری، فروش بلیت‌های مسافرتی به شکل حضوری در محل پایانه‌ها ممنوع بوده و این اداره کل با هماهنگی تشکل‌های صنفی و شرکت‌های مسافری تدارکات نرم افزاری لازم را برای تحقق این امر در دست انجام دارد.

اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان