فروشگاه مجازی عرضه تولیدات هنری در تبریز راه‌اندازی می‌شود
فروشگاه مجازی عرضه تولیدات هنری در تبریز راه‌اندازی می‌شود

با امضای تفاهم‌نامه مشترک بین شهرداری تبریز و اداره کل پست آذربایجان‌شرقی، فروشگاه مجازی عرضه تولیدات هنرمندان با بارگذاری رایگان دست سازه‌های هنری برای خریداران در غرفه‌های مجازی راه اندازی می‌شود.

به گزارش نهال امید، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز در جلسه امضای این تفاهم‌نامه از آن به عنوان طرحی فرا استانی نام برد و گفت: متاسفانه بیماری کرونا موجب مشکلات عدیده‌ای برای اقشار مختلف شد و در این بین هنرمندانی بسیاری هم متضرر شدند.

حجت الاسلام احمد حمیدی با تاکید بر این‌که وظیفه داریم در راستای حمایت از هنرمندان گام برداریم، افزود: تبریز در حوزه‌های مختلف هنری پیشگام بوده هنرمندان بزرگ و صاحب سبکی از این خطه برخاسته و در رشته‌های مختلفی همچون خوشنویسی، منبت کاری، سینما، معرق و… صاحب نام بوده‌اند.

وی امضای این تفاهم نامه را گشایشی برای هنرمندان تبریزی دانست و بیان کرد: هنرمندانی که برای عرضه آثار خود نیازمند حضور فیزیکی بودند و با برچیده شدن نمایشگاه‌ها و محدودیت‌های کرونایی متضرر شدند، از طریق این فروشگاه مجازی می‌توانند تولیدات خود را عرضه کنند.

حمیدی با بیان این‌که این طرح برای حمایت از معیشت هنرمندان به خصوص در دوران کرونایی اجرا می‌شود و به صورت رایگان، خدمات بازاریابی و فروش را به آن‌ها ارائه می‌دهد، اعلام کرد: هنرمندان تبریزی می‌توانند به طور رایگان آثار خود را در فضای مجازی عرضه کنند و با ارائه تخفیف ویژه برای خریداران ارسال شود.

وی، این فروشگاه مجازی را فضایی برای تبلیغ صنایع و دست سازه‌های هنرمندان خواند و گفت: از این طریق هنر تبریز و هنرمندان این شهر در سطح کشور معرفی شده و همچنین درآمدی برای هنرمندان کسب می شود.

مدیر کل پست آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: پایگاه الکترونیکی ebazar.post.ir که خدمات فروش آنلاین را ارائه می‌دهد، بخش ویژه‌ای برای این امر اختصاص خواهد داد و هنرمندان می‌توانند با ایجاد غرفه‌هایی، محصولات خود را معرفی کنند.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمد پوربزرگ اضافه کرد: خریداران، از سراسر کشور با مراجعه به این فضا و دریافت اطلاعات کامل کالاها، امکان ثبت سفارش و دریافت از طریق پست را دارند.

وی افزود: تجارت الکترونیک یکی از مهمترین محورهای تغییر اساسنامه اداره کل پست از سال گذشته تا کنون بوده و فرصت عرضه تولیدات خانگی می‌تواند در سال جهش تولید گامی مثبت باشد.

  • منبع خبر : ایسنا