فرماندار: مردم هشترود از رفتارهای پرخطر کرونا دوری کنند
فرماندار: مردم هشترود از رفتارهای پرخطر کرونا دوری کنند

فرماندار هشترود گفت: مردم شهرستان از رفتارهای پرخطر کرونا از جمله تجمع‌ها و سفرهای نوروزی خودداری کنند تا شاهد موج چهارم کرونا طی ماه جاری و فروردین پیش‌رو نباشیم. امین امینیان روز دوشنبه در نشست قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی، وضعیت فعلی کرونا در این شهرستان بر اساس آمارها را به نسبت مطلوب عنوان کرد […]

فرماندار هشترود گفت: مردم شهرستان از رفتارهای پرخطر کرونا از جمله تجمع‌ها و سفرهای نوروزی خودداری کنند تا شاهد موج چهارم کرونا طی ماه جاری و فروردین پیش‌رو نباشیم.

امین امینیان روز دوشنبه در نشست قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی، وضعیت فعلی کرونا در این شهرستان بر اساس آمارها را به نسبت مطلوب عنوان کرد و افزود: میزان تاب‌آوری و آستانه تحمل مردم در مقابل کرونا پایین آمده است و باید با حساسیت و صبوری در زمینه مدیریت بیماری رفتار کرده و مردم را با تشویق و ترغیب به مشارکت بیشتر دعوت کنیم.  

رئیس ستاد مقابله با کرونای هشترود همچنین بر ارتقای سطح آگاهی مردم تاکید کرد و اظهار داشت: موج چهارم بیماری یک موضوع خیالی نیست و نگرانی جدی در مورد آن وجود دارد؛ به همین دلیل انتظار می‌رود مردم به طرق مختلف از خطر پیش‌رو آگاهی داشته باشند. 

امینیان همچنین به اقدامات خلاقانه اعضای قرارگاه طرح شهید سلیمانی در این شهرستان اشاره و بیان کرد: ورود نیروهای تازه‌نفس در تیم‌های غربالگری، حمایتی و نظارتی، بهره‌مندی از ظرفیت گروه‌های مرجع مانند ورزشکاران، هنرمندان و طلاب و استفاده از ظرفیت و بستر شبکه آموزشی شاد با تولید و انتشار بسته‌های آموزشی بهداشتی از جمله این اقدامات مبتکرانه است. 

وی اضافه کرد: اعضای این قرارگاه همچنین با بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی در جهت ایجاد حساسیت عمومی و مردمی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جامعه را به سمت تحمل و بردباری طی چند ماه آینده سوق می‌دهند.

وی با بیان اینکه بی‌سامانی مراکز پرخطر مانند دستفروشان و بازار هفتگی در آستانه عید، تهدیدی جدی علیه سلامت عمومی است، اظهار داشت: هرگونه سهل‌انگاری ما را به سرنوشت استان‌های قرمز کشور دچار می‌کند.

فرماندار هشترود همچنین با انتقاد جدی از ملاحظه‌کاری افراطی برخی دستگاه‌های نظارتی، اعمال نظارت‌های جدی بر مراکز پرخطر کرونا از جمله وادی رحمت، خطوط مسافرکشی، بازار هفتگی، دستفروشان شهر، جایگاه‌های سوخت، دفاتر پیشخوان و بانک‌ها را خواستار شد.

وی گفت: بی‌توجهی به ساماندهی دستفروشان و ایجاد تجمع و تراکم جمعیت در هسته اصلی شهر و همچنین مشکلات جدی بازار هفتگی در این شرایط حساس قابل چشم‌پوشی نیست و با توجه به اولویت سلامت و جان مردم، اگر مدیریت صحیح از سوی متولیان صورت نگیرد، ناگزیر به تعطیلی در آستانه نوروز خواهیم بود.

«امینیان» از شبکه بهداشت و درمان هشترود خواست تا شاخص‌های اصلی طرح شهید سلیمانی از قبیل شناسایی و غربالگری‌های چندباره افراد دارای بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای، جمعیت بالای ۶۵ سال و زنان‌باردار را با سازماندهی پیش ببرد و از شیوه‌های مراقبتی و حمایتی هر گروه نیز گزارش و آمار کمی و کیفی شفاف و دقیقی ارائه دهد.

فرماندار هشترود از گروه‌های مرجع نیز خواست تا به عنوان سفیران سلامت جامعه، مسئولیت خطیر انسانی و اجتماعی خود را که بی‌شک بر روی افزایش سطح آگاهی عمومی تاثیر بسزایی خواهد داشت، فراموش نکنند.
دکتر علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا نیز مهم‌ترین دلیل موفقیت کشور در مدیریت کرونا و رفع تنگناها را همکاری و همراهی مردم می داند و می‌گوید ویروس انگلیسی در تمامی استان‌های کشور چرخیده است و این ویروس جهش یافته تاکنون ۲۰ قربانی در ایران گرفته است.

  • منبع خبر : ایرنا