فرماندار مراغه: اشتغال جامعه معلولان در اولویت قرار دارد
فرماندار مراغه: اشتغال جامعه معلولان در اولویت قرار دارد

 معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه گفت: موضوع اشتغالزایی جامعه معلولان شهرستان اولویت بوده و برنامه‌ریزی هایی در این خصوص انجام شده است. سید علی موسوی روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از اعضای جامعه معلولان شهرستان مراغه به مناسبت ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولان اظهار داشت: مشکلات جامعه معلولان در حوزه های مختلف باید […]

 معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه گفت: موضوع اشتغالزایی جامعه معلولان شهرستان اولویت بوده و برنامه‌ریزی هایی در این خصوص انجام شده است.

سید علی موسوی روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از اعضای جامعه معلولان شهرستان مراغه به مناسبت ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولان اظهار داشت: مشکلات جامعه معلولان در حوزه های مختلف باید مورد توجه دستگاه های اجرایی شهرستان قرار گیرد و در این راستا باید فرهنگ سازی شود و جامعه را آماده کنیم.
وی گفت: اجرای طرح مناسب سازی اماکن عمومی، ادارات و سازمان های خدمات رسان برای تسهیل در تردد معلولان از جمله اقدامات مناسب در رفع بخش مهمی از مشکلات این قشر از  جامعه است.
وی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت معلولان در بخش های مختلف از اهمیت ویژه برخوردار است، گفت: معلولان دارای پتانسیل و استعدادهای بسیاری هستند که باید شناسایی شده و پرورش یابند.
موسوی حسینی افزود: افزایش اعتماد به نفس و خودباوری در معلولان از جمله موضوعاتی است که باید در خصوص آن فرهنگ سازی های لازم را انجام داد.
وی گفت: تا توسعه فرهنگی و اجتماعی در جامعه اتفاق نیافتد توسعه اقتصادی و سیاسی اتفاق نخواهد افتاد.
فرماندار مراغه افزود: بیماری کرونا با تمامی مشکلات موجب توسعه فضا مجازی و گفتمان سازی شده و از این رو باید جامعه معلولان هم از ظرفیت های آن استفاده کنند.
موسوی حسینی اضافه کرد: اتفاق و اتحاد و همدلی اصلی ترین نیاز جامعه است و در این راستا در شهرستان در تلاش هستیم با برنامه ریزی های علمی، عملی و دقیق از تمامی افراد و پتانسیل ها در جهت توسعه شهرستان استفاده کنیم.


در این مراسم هر کدام از اعضای جامعه معلولان به بیان مشکلات خود پرداخته و در پایان حامد کنعانی به عنوان مشاور فرماندار مراغه در حوزه معلولان معرفی شد.
بیش از ۱۳ هزار نفر معلول جسمی و حرکتی در شهرستان مراغه زیرپوشش نهادهای حمایتی و بهزیستی قرار دارند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

  • منبع خبر : ایرنا