فرماندار خواستار تسریع در راه‌اندازی سی تی اسکن بیمارستان هشترود شد
فرماندار خواستار تسریع در راه‌اندازی سی تی اسکن بیمارستان هشترود شد

فرماندار هشترود با اشاره به نیاز مبرم مردم شهرستان به «سی تی اسکن» و سفر به شهرهای اطراف برای استفاده از آن در مواقع نیاز، خواستار تسریع در راه‌اندازی این دستگاه در بیمارستان هشترود شد.

به گزارش نهال امید، امین امینیان در دیدار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریزبا وی اظهار کرد: بیمارستان امام حسین (ع) هشترود به لحاظ قرار گرفتن در کریدور اصلی آذربایجان، نیازمند ارتقای اعتبار بخشی از وزارتخانه، تجهیز و ارائه خدمات مطلوب از جمله  راه اندازی سی تی اسکن است.

وی افزود : با عنایت به افزایش قابل توجه جمعیت سیال و شناور شهرستان در شش ماهه اول سال به جهت ترددهای زیاد از محورهای مختلف از جمله آزاد راه پیامبر اعظم ( ص ) و جاده مراغه – هشترود، جمعیت فصلی مراجعه کننده به بیمارستان امام حسین ( ع ) هشترود در نیمه نخست هر سال افزایش تصاعدی یافته و امکانات موجود پاسخگو نیست، بنابراین این مرکز درمانی نیازمند افزایش تجهیزات پزشکی، کادر درمانی و پزشکان متخصص است. 

امینیان همچنین خواستار تسریع در تکمیل و تجهیز  ساختمان جدیدالاحداث درمانگاه تخصصی حضرت امام رضا (ع) و نیز پانسیون پزشکان در سال جاری شد.

فرماندار هشترود در پایان با قدردانی از بابت حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی استان، از متولیان امر خواست نسبت به اتمام عملیات استحکام و مقاوم سازی بیمارستان هشترود اهتمام ویژه داشته باشند و نسبت به شروع عملیات ساختمانی مرکز درمان بخش نظر کهریزی اقدام ضروری کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز با اشاره به قدمت تاریخی هشترود و قرار گرفتن آن در تقاطع گذرگاه های آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بین شهرستان های استان توجه خاصی به مناطق کم برخوردار از جمله هشترود داشته و تمام سعی خود را در جهت تحقق درخواست ها و نیازهای حوزه درمان و سلامت شهرستان به ویژه راه اندازی دستگاه سی تی اسکن، تکمیل و تجهیز درمانگاه تخصصی و پانسیون پزشکان انجام خواهد داد.

روزبه رجایی افزود: مجموعه فرمانداری درجهت پاسخگویی به نیازهای بهداشتی و درمانی مردم به ویژه غیرساکنین تلاش های بی وقفه ای انجام می دهد و در جهت نهادینه شدن خدمات پزشکی و نظام سلامت جامعه، همکاری های لازم را به عمل آورده و دانشگاه علوم پزشکی استان را درجهت نیل به اهداف عالی خود همراهی می کند.

شهرستان هشترود با ۵۷ هزار جمعیت در ۱۲۸ کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.

  • منبع خبر : ایرنا