علامه امینی، مطالب غیرواقعی بیگانگان در مورد اسلام را آشکار می‌ساخت
علامه امینی، مطالب غیرواقعی بیگانگان در مورد اسلام را آشکار می‌ساخت

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که علامه امینی به جریان‌های فکری، سیاسی و اجتماعی روز مسلط بود، گفت: بیشتر نشریه‌های جهانی آن روز را درباره اسلام مطالعه می‌کرد و مطالب غیرواقعی تحریف‌شده بیگانگان را آشکار می‌ساخت و به این وسیله می‌کوشید از تنش آفرینی میان فرقه‌های اسلامی جلوگیری کند.

عابدین خرّم در همایش بین‌المللی علمی تخصصی غدیر و گرامیداشت علامه امینی(ره) به مناسبت سالگرد عروج این علامه، اظهار کرد: علامه امینی رسالت عظیم خود را در صیانت از حریم اسلام و تشیع، مبارزه با انحرافات و تحریفات و اثبات حقانیت امیرالمومنان علی(ع) تعریف کرد و با فعالیت ۱۸ ساعته در روز، مطالعه ۱۰ هزار کتاب و سفر به ممالک اسلامی، ضعف اندیشه‌ای مسلک‌های ناروا را مبرهن ساخت.

وی با اشاره به این‌که دائره‌المعارف الغدیر سرآمد تالیفات علامه امینی بود که حاصل مجاهدت‌های علمی و اعتقادی چهل ساله اوست، گفت: این اثر ماندگار، نموداری از تمام جوانب تشیع را در اختیار همگان گذاشت به طوری که هیچ یک از علمای طراز اول اهل سنت و ادبای عرب، نتوانستند ایرادی بر مستندات کتاب وارد کنند.

خرّم گفت: هدف از نوشتن الغدیر، دور کردن شیعه و سنی از هم نبود، بلکه قصد او رد کردن تهمت‌های ناروایی بود که به شیعه نسبت داده می شد و اهل سنت را از شیعه دور می‌کرد.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: علامه امینی تمام این اتهام‌های پوچ را با برهان و منطق قوی رد کرد و امیر مومنان علی (ع) را به همگان شناسانید.

وی اظهار کرد: در زندگی عالمانه و علمی آن فقیه برجسته و اسلام شناس می‌بینیم که همواره می‌کوشید حق اسلام و مسلمانان را ادا کند و از اشتباهات مغرضانه خاورشناسان پرده برداشت.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: آن عالم بزرگ همواره استعمار جهانی امپریالیسم را تهدیدی برای اسلام می‌دانست، از این رو همه را به مبارزه و عمل به تکلیف فرا می‌خواند تا شعله های حماسه تشییع فروکش نکند.