عضو هیأت رئیسه مجلس: دولت درباره نتایج مذاکرات وین گزارش خلاف به مردم ندهند
عضو هیأت رئیسه مجلس: دولت درباره نتایج مذاکرات وین گزارش خلاف به مردم ندهند

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به مذاکرات وین گفت: از مسئولین امر می‌خواهیم از مذاکرات وین و نتایج آن گزارش خلاف واقع به مردم ندهند.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: مسئولین مربوطه در مورد مذاکرات وین گزارش خلاف واقع به مردم ندهند و در حالیکه پیشرفت‌ها در حد تعیین ساختار مذاکرات بوده به مردم نگویند که برای رفع تحریم‌ها پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس: دولت درباره نتایج مذاکرات وین گزارش خلاف به مردم ندهند

وی افزود: طبق اطلاعاتی که ما به دست آورده‌ایم در مذاکرات وین طرفین مذاکره تنها درباره ساختار مذاکرات به توافق رسیده‌اند و نه چیز دیگری حال اینکه مسئولین ما در داخل عنوان می‌کنند که در این مذاکرات برای رفع تحریم‌ها پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: یکی از مسئولین مربوطه در این باره عنوان کرده که در مذاکرات وین ۷۰ درصد پیشرفت داشته‌ایم؛ این اظهارنظر در حوزه داخلی به معنای گزارش غلط دادن به مردم است و در حوزه خارجی نیز این تصور را برای طرف‌های غربی ایجاد می‌کند که ما حاضریم در هر سطح و وضعیتی با آنها مذاکره کنیم و نظرات آنها را بپذیریم.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: برخی از مسئولین سعی دارند تأثیر تحریم‌ها بر مسائل معیشتی و دارویی را بیش از آن حدی که هست جلوه دهند و از این طریق ناکارآمدی‌ها و کوتاهی‌های دولت در امور اجرایی و اداره امور کشور را به گردن تحریم‌ها بیندازند و ناتوانی دولت در تنظیم بازار را با پررنگ جلوه دادن نقش تحریم‌ها در امور کشور بپوشانند.

وی در پایان تاکید کرد: علاوه بر این در حالیکه همگان می‌دانند عامل اصلی همه تحریم‌ها و فشارها علیه جمهوری اسلامی ایران کشور ایالات متحده آمریکا است این عده سعی دارند تا با ایجاد دو قطبی موافقان تحریم  و مخالفان تحریم در داخل کشور عده‌ای را  به عنوان موافق تحریم و عده‌ای را به عنوان مخالف تحریم معرفی کنند و افکار عمومی را به سمت دیگری منحرف کنند. 

انتهای پیام/

  • منبع خبر : فارس