عزم شهرداری تبریز برای تبدیل زمین‌های پادگان ارتش به پارک
عزم شهرداری تبریز برای تبدیل زمین‌های پادگان ارتش به پارک

شهردار تبریز گفت: تمام اراضی مربوط به پادگان ارتش جمهوری اسلامی، قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدای آذربایجان در تبریز به پارک و فضای سبز تبدیل می‌شود.

به گزارش نهال امید، ایرج شهین باهر روز پنج شنبه در بازدید از این اراضی با تاکید بر اینکه به طور جدی پیگیر تحویل فوری این اراضی از سوی ارتش هستیم، افزود: این زمین‌ها به وسعت ۱۰ هکتار در محدوده مرکزی شهر واقع شده اند و پس از تحویل بلافاصله به پارک تبدیل می‌شوند.

وی اظهار کرد: شهرداری تبریز برای امسال برنامه‌ریزی کرده است که این اراضی را به پارک و فضای سبز تبدیل کند و در کنار آن ایجاد برخی کاربری‌های فرهنگی مورد نیاز نیز از جمله باغ کتاب در این رابطه تعریف شده است.

شهین باهر با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در استانداری آذربایجان شرقی به همین منظور، اضافه کرد: در این جلسه درباره تحویل این اراضی به شهرداری تبریز تصمیمات نهایی اتخاذ می‌شود.

وی گفت: شهرداری به محض اینکه این اراضی را تحویل گرفت، اقدامات لازم را برای عملیاتی کردن تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده آغاز می‌کند و بی‌شک ایجاد فضای سبز ۱۰ هکتاری در قلب و مرکز تبریز برای شهروندان نوید بخش و مثمر ثمر خواهد بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این بازدید با اشاره به اینکه طرح «باغ کتاب تبریز» از سوی شورا تهیه، تدوین و آماده شده است، گفت: پس از اتمام مراحل تملک محل پادگان سابق ارتش، مراحل اجرایی این پروژه آغاز می‌شود.

سونیا اندیش اظهار داشت: با وجود اینکه بازدیدهای مکرری از این محل انجام یافته، اما موضوع تملک این پادگان هنوز برطرف نشده است که امیدواریم با همکاری و مساعدت مجموعه استانداری و ارتش جمهوری اسلامی، این تملک هر چه سریع‌تر نهایی شود.

وی با بیان اینکه از پارسال شورای اسلامی شهر تبریز پیگیر تغییر کاربری محل پادگان و راه اندازی باغ کتاب تبریز بوده است، افزود: این پروژه با فرهنگسراهایی در حوزه موسیقی، تئاتر، کتاب، خوانش کتاب، موزه‌های مختلف و سایر کاربری‌های فرهنگی و هنر، زمینه ساز استفاده عمومی برای بهره مندی شهروندان تبریزی را فراهم می‌کند.

اندیش اضافه کرد: خوشبختانه در این بین شاهد همکاری و مساعدت بسیاری از سوی شهرداری بوده و این مجموعه به شدت پیگیر موضوع است که با همکاری استانداری آذربایجان شرقی و شورای اسلامی شهر، این پروژه که در بودجه سنواتی سال جاری نیز تصویب شده، نهایی شود.

وی نسبت به اجرای این پروژه فرهنگی در تبریز ابراز خوش بینی کرد و گفت: امیدوارم این اقدام رویکرد و اتفاقی خوب در حوزه فرهنگ و هنر تبریز باشد چرا که باغ کتاب تبریز بزرگترین مرکز فرهنگی در شمال غرب کشور خواهد بود.