ظرفیت‌های گردشگری جنوب آذربایجان‌شرقی تقویت می‌شود
ظرفیت‌های گردشگری جنوب آذربایجان‌شرقی تقویت می‌شود

معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: ظرفیت‌های گردشگری و میراثی جنوب استان تقویت می‌شود.

به گزارش نهال امید، علیرضا قوچی روز شنبه در بازدید از طرح های مرمتی حوزه میراث فرهنگی شهرستان‌های جنوب استان، مراغه، بناب و ملکان را از مناطق بسیار مستعد و دارای ویژگی های گردشگرپذیری آذربایجان شرقی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه مسیر جنوب و جنوب ‌غرب آذربایجان شرقی از جمله مسیرهای گردشگرپذیر و پرمخاطب مسافران به شمار می‌رود، اظهار داشت: این منطقه به دلیل قرارگیری چندین شهرستان با ظرفیت های غنی تاریخی و جاذبه های گردشگری متنوع همواره مورد توجه گردشگران بوده است.

قوچی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان طی سال جاری در راستای رونق چرخه گردشگردی این منطقه، بسیاری از برنامه های عملیاتی خود را به بهره‌برداری خواهد رساند.

وی با اشاره به بازدید از زیرساخت های گردشگری شهرستان مراغه، گفت: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر تاریخی مراغه، تسریع در تکمیل مراحل زیرساختی غار هامپوئیل، تکمیل مجتمع بین راهی خراجو و همچنین بررسی وضعیت و استمرار مطالعات بافت های تاریخی این شهر تا پایان سال جاری در دستور کار قرار گرفت.

قوچی همچنین از مرمت حمام تاریخی حاج فتح‌الله شهر بناب خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری شاهد تکمیل مرکز اطلاع‌رسانی و زیرساخت های گردشگری منطقه قره‌قشون بناب نیز خواهیم بود.

وی توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان ملکان را مورد اشاره قرار داد و افزود: در راستای توسعه گردشگری این شهرستان تا پایان امسال اقدامات حفاظتی مجموعه تاریخی قلعه بختک تکمیل و از مرکز اطلاع رسانی شهرستان و کمپ گردشگری علی بولاغی نیز بهره‌برداری خواهد شد.