طلاب و دانشجویان تبریز ترور شهید فخری زاده را محکوم کردند
طلاب و دانشجویان تبریز ترور شهید فخری زاده را محکوم کردند

تعدادی از طلاب و دانشجویان انقلابی حوزه های علمیه و دانشگاه های تبریز عصر یکشنبه در اعتراض به اقدام تروریستی استکبار و شهادت محسن فخری زاده، مقابل ساختمان نمایندگی وزارت امور خارجه در این شهر تجمع کردند. در این تجمع اعتراض کنندگان با دست داشتن نوشته‌هایی به زبان‌های فارسی و انگلیسی، ضمن محکوم کردن این […]

تعدادی از طلاب و دانشجویان انقلابی حوزه های علمیه و دانشگاه های تبریز عصر یکشنبه در اعتراض به اقدام تروریستی استکبار و شهادت محسن فخری زاده، مقابل ساختمان نمایندگی وزارت امور خارجه در این شهر تجمع کردند.

در این تجمع اعتراض کنندگان با دست داشتن نوشته‌هایی به زبان‌های فارسی و انگلیسی، ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، خواستار مجازات عاملان و آمران این اقدام و نیز پاسخ قاطع و کوبنده جمهوری اسلامی ایران به این عمل ددمنشانه شدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در این تجمع با بیان اینکه تنها راه مجازات عاملین ترور شهید فخری زاده، انتقام سخت است نه مذاکره، اظهار داشت: دل‌های ما و همه مستضعفان جهان به خاطر این مصیبت بزرگ و شهادت عظیمی که نصیب این بزرگ مرد شد، ناراحت است اما شهادت هنر مردان خداست و اگر انسان در صبح با شهادت از بین نرود، مطمئناً شام مرگ در انتظار او خواهد بود.

حجت‌الاسلام رسول برگی ادامه داد: با شهادت سردار سلیمانی دشمن می‌خواست شمع فروزان و نور تابان وجود سردار را از بین ببرد اما امروز حتی در قلب آمریکا با نام سردار سلیمانی، علیه آمریکا شعار می‌دهند و دشمنان نمی‌دانستند که سردار سلیمانی همانند شیشه‌ای بود که بعد از شکسته شدن هم برّنده‌تر شد و همه عالم را فرا گرفت.

وی از کسانی که مخالف به کار بردن عنوان دانشمند هسته‌ای برای شهید فخری زاده هستند، انتقاد کرد و گفت: رهبر انقلاب خط بطلان بر این صحبت‌ها کشیدند و شهید فخری زاده را دانشمند ممتاز هسته‌ای و دفاعی ایران اسلامی خطاب کردند.

برگی با اشاره به ترس و واهمه اروپایی‌ها از جریان به وجود آمده بعد از شهادت دکتر فخری زاده، ادامه داد: هر چند اروپایی‌ها از ترسشان ترور این شهید را محکوم می‌کنند اما می‌دانیم که همه این حرف‌ها نقشه‌ای بیش نیست و پشت این ترور دولت‌های زیادی هستند.

وی ترور شهید فخری زاده را یک ترور غیرمعمول خواند و یادآوری کرد: قرار دادن همه جزئیات در اختیار دشمن، نشانه‌ای از وجود جریان نفوذی است و روزی که ما گفتیم نباید لیست اسامی دانشمندانمان به آژانس بین المللی انرژی اتمی داده شود، عده‌ای به ما گفتند شما دلواپس، بی هویت و بی شناسنامه هستید و باید به جهنم بروید.

برگی اضافه کرد: ما نیز اکنون می‌گوئیم بی‌هویت کسی است که شهید فخری زاده را فروخت و بی شناسنامه کسی است که قاسم سلیمانی را فروخت.

وی به تاکید رهبری بر ادامه راه این شهید و همچنین انتقام از عاملان و آمران این جنایت اشاره کرد و افزود: باید راه این شهید توسط شاگردانی که به صورت علمی و عملی تربیت یافته این شهید هستند، ادامه یابد و همچنین عاملان و آمران این ترور نیز باید شناخته شده و به سزای اعمال خود برسند.

برگی اظهار داشت: ما در مقابل دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز جمع شده‌ایم تا به همه زحمت‌کشان عرصه دیپلماسی کشور بگوییم که ما مذاکره نمی‌خواهیم، بلکه انتقام سخت می‌خواهیم و راه شناختن آمرین و عاملین ترور مذاکره نیست.

  • منبع خبر : ایرنا