طرح احداث پردیس سینمایی مراغه تسریع شود
طرح احداث پردیس سینمایی مراغه تسریع شود

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: طرح احداث پردیس سینمایی این شهرستان به عنوان مطالبه فرهنگی و مردمی باید تسریع شود.

به گزارش نهال امید، سید علی موسوی حسینی در نشست بررسی طرح احداث پردیس سینمایی مراغه افزود: با توجه به توافق و تفاهم نامه پیشین بین شهرداری مراغه و حوزه هنری آذربایجان شرقی، اجرای این طرح عملیاتی و نهایی شود. 

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری به ویژه ساخت پردیس سینمایی، از خواست ها و دغدغه های مردم این شهرستان در سال های اخیر بوده است.

وی با اشاره به ضرورت های توسعه زیرساخت های فرهنگی اضافه کرد: مشکلات و برخی ناهنجاری های اجتماعی ناشی از خلاء موجود در زیرساخت های فرهنگی و هنری است.

وی افزود: از این رو شهرداری به عنوان متولی فرهنگی و اجتماعی، مسوول پر کردن این خلا ها با بهره گیری از سرمایه گذاری بخش خصوصی به ویژه در زمینه ایجاد مجتمع های سینمایی است.

شهردار مراغه نیز گفت: هزینه در حوزه فرهنگ و هنر همواره موجب کاهش هزینه های مدیریت شهری در درازمدت خواهد بود.

محمدرضا احمدی افزود: شهرداری مراغه آماده همکاری و مشارکت در احداث پردیس سینمایی مراغه بوده و از سرمایه گذاری در این زمینه حمایت می کند.

وی با تاکید بر تداوم حمایت از طرح های فرهنگی از سوی شهرداری اضافه کرد: شهرداری مراغه در زمینه پردیس سینمایی هیچگاه نگاهی اقتصادی و انتفاعی نداشته است.

مدیر حوزه هنری آذربایجان شرقی نیز گفت: احداث پردیس سینمایی مراغه از اولویت های حوزه هنری در زمینه توسعه زیرساخت های سینمایی و هنری در شمالغرب کشور است.

بلاغی افزود: حوزه هنری در راستای رسالت و راهبرد خود، در قالب تفاهم و توافق نامه مشترک با شهرداری مراغه در جهت تسریع و تسهیل در اجرای طرح احداث پردیس سینمایی این شهرستان حرکت می کند.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح نیازمند حمایت و همراهی نهادهای مختلف شهرستانی برای تسهیل در روند اجرایی آن با بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز گفت: در سال های گذشته به دلیل مشکلات مختلف ، تعداد سینماهای مراغه از پنج سینما به تنها سینمای فعلی فرهنگ این شهرستان کاهش یافته است.

احمد دادرس فیاض افزود: با توجه به پیشینه فرهنگ و هنر این شهرستان، ایجاد مرکزی هنری چون پردیس سینمایی در این شهرستان ضرورتی انکارناپذیر است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

  • منبع خبر : ایرنا