ضرورت توجه توامان به محیط زیست و حمایت از تولید
ضرورت توجه توامان به محیط زیست و حمایت از تولید

دادستان مرکز آذربایجان شرقی گفت: لازمه تحقق صیانت از سلامت مردم و حمایت از تولید و اشتغال توجه به مسایل زیست محیطی بوده که جزو ضرورت‌هاست. بابک محبوب علیلو در نشست بررسی مسایل و مشکلات زیست محیطی معدن طلای اندریان با بیان این‌که گذر از روش های سنتی و تحقق روش های نوین صنعتی و […]

دادستان مرکز آذربایجان شرقی گفت: لازمه تحقق صیانت از سلامت مردم و حمایت از تولید و اشتغال توجه به مسایل زیست محیطی بوده که جزو ضرورت‌هاست.

بابک محبوب علیلو در نشست بررسی مسایل و مشکلات زیست محیطی معدن طلای اندریان با بیان این‌که گذر از روش های سنتی و تحقق روش های نوین صنعتی و ماشینی در کنار آسیب های که جامعه بشری از آن متحمل شده مزایایی را در راستای توسعه جوامع داشته است، اظهار کرد: به منظور بهره مندی از مزایا و ظرفیت های این موضوع باید نقاط ضعف و تهدید ها شناسایی و با برنامه ریزی دقیق تبدیل فرصت شود.

وی افزود: آنچه در کنار بهره مندی از صنعت نوین از اهمیت بالایی برخوردار بوده حفظ سلامت انسان ها است؛ چراکه دست یابی به توسعه بدون وجود نیروی انسانی فعال میسر نخواهد بود.

دادستان مرکز آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که وجود نیروی انسانی سالم و فعال در نقش موثری در تولید و اشتغال ایفا می‌کند، ادامه داد: با توجه به این موضوع یکی از برنامه های دارای اهمیت برای دستگاه قضایی که جزو مصادیق حقوق عامه به شمار می رود، بحث حوزه سلامت بوده که باید از آن صیانت شود.

وی اضافه کرد: در کنار صیانت از سلامت مردم، با توجه به منویات مقام معظم رهبری و سیاست های ابلاغی رئیس محترم قوه قضائیه خود را موظف می دانیم در راستای رشد و توسعه جامعه باید از تولید و اشتغال نیز حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه معدن اندریان به عنوان ظرفیتی برای تولید ثروت و توسعه منطقه و حمایت از تولید و اشتغال جوانان منطقه در استان محسوب می شودتاکید کرد: در کنار حمایت از تولید و اشتغال دستگاه قضایی خود را مکلف به صیانت از حقوق عامه که مسایل زیست محیطی و نظارت بر آن یکی از مصادیق حقوق عامه است، می داند. 

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان؛ این نشست با حضور مسئولان اداره کل حفاظت از محیط زیست استان و مدیرعامل سرمایه گذار شرکت زرین داغ آستارگان برگزار شد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا