ضرورت اقدام همگانی برای مدیریت موج ششم کرونا
ضرورت اقدام همگانی برای مدیریت موج ششم کرونا

استاندار آذربایجان شرقی بر اهتمام و اقدام همگانی همه‌ی بخش‌های استان برای کنترل و مدیریت موج ششم کرونا تأکید کرد و با اشاره به اینکه واکسیناسیون، مهم‌ترین عامل جلوگیری از ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا است از تمامی کسانی که به هر دلیلی تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند خواست تا هرچه زودتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

عابدین خرّم در چهل‌وهشتمین جلسه‌ی ستاد استانی مقابله با کرونا ضمن قدردانی از زحمات کادر بهداشت و درمان و همه‌ی اعضای این ستاد اظهار کرد: متاسفانه با وجود همه‌ی تلاش‌ها، موج ششم کرونا آغاز شد؛ البته اگر واکسیناسیون وسیع انجام نمی‌شد با شدت و سرعت سرایت سویه اُمیکرون، بهمراتب وضعیت خطرناک‌تری داشتیم.

وی، ضمن تشکر از مردم بابت استقبال خوب از تزریق واکسن کرونا افزود: با توجه به اینکه واکسن بهترین و آسان‌ترین راه پیشگیری از این بیماری است، همچنان اصرار داریم افرادی که به هر دلیلی از واکسن استقبال نکرده‌اند هرچه سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز مبنی‌بر رعایت ۴۸ درصدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراکز عمومی استان یادآور شد: این رقم در شرایط فعلی، بسیار پایین است و همه‌ی فعالان بخش‌های اداری و عمومی باید نسبت به الزام کارکنان و مراجعان خود نسبت به رعایت پروتکل‌ها اقدام کنند.

وی با اشاره به رشد فزاینده‌ی تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان و کشور گفت: برای پیشگیری از خطر و بهوجود آمدن مشکل برای مراکز درمانی، اقدام جدی و همگانی همه‌ی بخش‌ها ضروری است.

خرّم درخصوص فعالیت مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نیز تاکید کرد: با توجه به واکسینه شدن افراد بالای ۱۲ سال در استان، تعطیلی مدارس دوره‌های بالا و دانشگاه‌ها جز در موارد حاد، ضرورتی ندارد و فعالیت‌های آموزشی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ادامه می‌یابند.

وی همچنین خواستار تولید محتوای هنرمندانه‌ی تبلیغی و استفاده از ظرفیت رسانه‌های بومی و محلی برای ایجاد حساسیت و جلب همکاری مردم برای مدیریت کرونا شد و از صدا و سیما خواست با دعوت از متخصصان و تولید برنامه‌های ثابت تلویزیونی، شرایط بیماری را برای مردم تشریح کند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تقویت کنترل و غربالگری در مرزهای زمینی و هوایی، استقرار گروه‌های نظارتی در بازارها و مراکز تجاری سرپوشیده و نظارت جدی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در رستوران‌ها تاکید کرد.

۸۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه از فوت ۱۱ بیمار کرونایی در استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ۸۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان بستری هستند که ۲۰۶ نفر از آنها تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

بهمن نقی‌پور افزود: ۱۲ شهرستان استان در وضعیت قرمز، چهار شهرستان در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی همچنین میزان جمعیت تحت پوشش دوزهای اول، دوم و سوم واکسن کرونا در استان را به ترتیب ۹۳، ۸۵ و ۴۰ درصد اعلام کرد و افزود: ۹۰ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۷ سال و ۷۸ هزار نفر از کودکان زیر ۱۲ سال استان تاکنون واکسینه شده‌اند.

به گزارش نهال امید ، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این جلسه جانشین فرمانده سپاه عاشورا درخصوص اجرای مرحله ششم طرح شهید سلیمانی و مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز درخصوص آخرین وضعیت آموزش و میزان ابتلا و واکسیناسیون دانش‌آموزان استان گزارش دادند.