ضرورت افزایش همکاری های تجاری قزاقستان و آذربایجان شرقی
ضرورت افزایش همکاری های تجاری قزاقستان و آذربایجان شرقی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان بر ضرورت افزایش همکاری های تجاری این کشور و استان آذربایجان شرقی تاکید کرد. مجید صمدزاده صابر با حضور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و در دیدار با نائب رئیس و دبیر کل اتاق تبریز با اشاره به ظرفیت های قزاقستان به عنوان بازار هدف صادراتی اظهار کرد: قزاقستان با جمعیت […]

سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان بر ضرورت افزایش همکاری های تجاری این کشور و استان آذربایجان شرقی تاکید کرد.

مجید صمدزاده صابر با حضور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و در دیدار با نائب رئیس و دبیر کل اتاق تبریز با اشاره به ظرفیت های قزاقستان به عنوان بازار هدف صادراتی اظهار کرد: قزاقستان با جمعیت حدود ۱۹ میلیون، بازار بزرگی را در اختیار دارد و تجار آذربایجان شرقی می توانند از این فرصت برای افزایش مبادلات تجاری با این کشور بهره ببرند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان، این کشور را یکی از گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری تجار استان و آغاز پروژه های تولید مشترک دانسته و گفت: حوزه‌ی معدن، حمل و نقل، ترانزیت و کشاورزی از جمله بخش های پتانسیل دار قزاقستان برای افزایش همکاری های تجاری آذربایجان شرقی و این کشور است.

وی ادامه داد: دولت قزاقستان قوانین تسهیل گری در حمایت از سرمایه گذار خارجی داشته و از سوی دیگر نیز نسبت به توسعه روابط با ایران دیدگاه مثبتی دارد.

صمدزاده صابر با اشاره به صدور ویزا برای تجار و فعالان اقتصادی گفت: تا سال قبل، صدور ویزا به سختی انجام می گرفت اما با مذاکرات انجام شده و با پایان محدودیت‌های کرونایی، شهروندان ایرانی می‌توانند برای سفر به قزاقستان می‌توانند، از روادید الکترونیکی بهره مند شوند.

وی در خصوص پروازهای مستقیم از ایران به کشور قزاقستان نیز گفت: از تهران به شهر آلماتی هر ۲۵ روز یکبار و از گرگان به آکتائو هر ماه یک پرواز وجود دارد که پس از کرونا، این فاصله زمانی کمتر نیز می شود. 

استقبال تجار استان برای افزایش همکاری های تجاری با کشور قزاقستان

نائب رییس اتاق تبریز نیز در این دیدار با اشاره ای به استقبال تجار استان برای افزایش همکاری های تجاری با کشور قزاقستان گفت: آماده تبادل دو طرفه هیات های تجاری مابین ایران و قزاقستان هستیم.

به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز، ابوالفتح ابراهیمی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و تولیدی استان، از وجود آمادگی لازم برای افزایش همکاری تجاری با این کشور خبر داد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا