صدور ۷۵ موافقت اصولی سرمایه‌گذاری گردشگری در آذربایجان شرقی
صدور ۷۵ موافقت اصولی سرمایه‌گذاری گردشگری در آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از صدور ۷۵ موافقت اصولی سرمایه‌گذاری گردشگری در استان خبر داد.

به گزارش نهال امید، مرتضی آبدار امروز ظهر ضمن اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری موفق به اخذ موافقت اصولی در سال ۹۸ در حال طی مراحل اخذ مجوز اجرا هستند.

او به اشتغال مستقیم پیش‌بینی‌شده بر اساس ۷۵ پروژه مذکور اشاره کرد و گفت: بر اساس پروژه‌های ارائه‌شده سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه گردشگری استان فرصت شغلی به میزان ۲۱۳۲ نفر در راستای پیشبرد اهداف این پروژه‌ها، ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی افزود: در میان پروژه‌های موفق به اخذ موافقت اصولی طی سال جاری، ۱۰ پروژه به احداث هتل‌های چهار ستاره، سه ستاره، دوستاره و هتل‌آپارتمان در سطح استان در راستای توسعه و تقویت ظرفیت‌های گردشگری استان اختصاص‌یافته است.

آبدار در ادامه در خصوص پروژه‌هایی که موفق به کسب مجوز ایجادشده‌اند، گفت: بررسی‌ها و مطالعات تخصصی از عوامل مهم انتخاب گزیده‌ای طرح‌های ارائه‌شده به‌منظور اخذ مجوز و اجرا است در همین راستا طی سال ۹۸، ۷ فقره مجوز ایجاد صادرشده که پروژه‌های مذکور در شهرستان‌های “آذرشهر، تبریز، جلفا، سراب، کلیبر، میانه و هریس” واقع‌شده‌اند.

آبدار در خاتمه به میزان سرمایه‌گذاری پروژه‌های گردشگری استان اشاره کرد و گفت: حجم کل سرمایه‌گذاری پروژه‌های گردشگری آذربایجان شرقی در سال ۹۸ مبلغی بالغ‌بر ۶۴۷ میلیارد و ۲۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

مهر