صدا و سیما تبلیغات سوء علیه پنیر لیقوان را جبران کند
صدا و سیما تبلیغات سوء علیه پنیر لیقوان را جبران کند

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه صدا و سیما موضوع تبلیغات سوء علیه پنیر لیقوان را اصلاح و جبران کند، گفت: نباید به بهانه تبلیغ یک محصول و یک برند، محصول دیگر را از بین ببریم.

به گزارش نهال امید، آیت الله دکتر هاشم هاشم زاده هریسی با بیان اینکه پنیر لیقوان یکی از تولیدات افتخارآمیز کشور می باشد، اظهار کرد: مزه و لذت این پنیر برای همه مردم کشور آشنا بوده و هم اهالی منطقه از بابت آن  تجارت کرده و ارتزاق می کند.

وی با بیان اینکه نباید زحمات تولیدکنندگان این محصول را بر باد داد و به تجارت یک منطقه آسیب وارد کرد، ادامه داد: این  کار ضد مساله تولید آن هم در سال جهش تولید در مورد  یک محصول شناخته شده مثل پنیر لیقوان که خانواده های زیادی از قِبل آن ارتزاق می کنند، هست. 

آیت الله دکتر هاشم زاده هریسی با بیان اینکه اگر مورد و مشکلی هم وجود داشت بایستی کار کارشناسی انجام داد و آن را با مسئولین امر در جریان گذاشت ادامه داد: اگر عیبی و اشکالی وجود داشت راه قانونی آن را باید طی نمود اگر مطلب گفته شده دروغ باشد که واویلاست اگر این تولید و تجارت مهم آسیب ببیند خیلی ها متضرر می شوند و به تولیدات دیگر محصولات لبنی نیز آسیب می رسد .

وی گفت: اگر یک کارخانه و کارگاهی هم ایرادی داشت باید به متولیان آن در سازمان جهادکشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی انتقال داد تا رسیدگی و اصلاح کنند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه من تعجب می کنم که در یک اقدام غیرکارشناسی این موضوع را در برنامه تلویزیونی اعلام می کنند، افزود: باید صداوسیما این مطلب را اصلاح و جبران کند موضوع پنیر لیقوان ضرر به یک نفر نیست ضرر به منطقه، استان و کشور می باشد نباید به بهانه تبلیغ یک محصول و یک نام تجاری، محصول دیگر را از بین ببریم و از هستی ساقط نماییم این رقابت نیست رقابت باید سالم باشد.

آیت الله هاشم زاده با بیان اینکه صدا و سیما باید این خبر دروغ را تکذیب کرده و حق تولید کنندگان و همه دست اندرکاران پنیر لیقوان تامین شود، گفت: این آسیبی که در افکار عمومی بر تولید کنندگان پنیر لیقوان وارد شده باید جبران شود.

چند روز قبل در یکی از برنامه های تلویزیونی، مجری برنامه به بهانه تبلیغ یک برند پنیر، تولیدکنندگان پنیر سنتی «لیقوان» را به غیربهداشتی بودن روند تولید آن متهم کرد.

  • منبع خبر : ایرنا