شیوع کرونا در آذربایجان شرقی بالاتر از میانگین کشوری است
شیوع کرونا در آذربایجان شرقی بالاتر از میانگین کشوری است

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه اغلب مردم تبریز ماسک نمی‌زنند، گفت: بیماری در دو هفته اخیر در آذربایجان شرقی روند صعودی داشته و از متوسط کشوری پیشی گرفته و وضعیت نگران کننده است.

به گزارش نهال امید، ایرج حریرچی، در گفت‌وگوی خبری ساعت ۱۱ شب در شبکه سهند با بیان این مطلب اظهار کرد: ترددها و بازدیدهای امروز و دیروز و ترافیک سنگین ائل‌گلی، شلوغی پاساژها و مراکز خرید، فست فودها و بستنی‌فروشی‌ها از علت افزایش موارد مثبت در تبریز هستند.

وی اضافه کرد: وضعیت به گونه‌ای است که طی دو هفته اخیر در کل کشور، شاهد رشد صعودی بیماری کووید۱۹ هستیم که در برخی استان‌ها حدود دو برابر شده است.

حریرچی با اشاره به افزایش روزانه‌ی مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در این استان، گفت: تعداد موارد بستری از ۴۰ مورد، به ۱۵۰ الی ۱۷۰ نفر در روز رسیده و آمار مرگ و میرهای روزانه ناشی از کرونا در آذربایجان شرقی با وجود اینکه به چهار نفر کاهش یافته بود، به ۱۵ نفر در روز رسیده که قابل توجه است.

وی تاکید کرد: تبریز، شهر فرهنگ و فرهیختگان و شهر اولین‌هاست، از ملت قهرمان آذربایجان خواهش می‌کنیم، بیشتر همکاری کنند. 

وی متذکر شد: الان وقت تردد غیرضروری نیست، ما در مورد مدرسه و برگزاری کنکور، خیلی بحث می‌کنیم، الان وقت تردد غیرضروری نیست. آذربایجان، مقصد گردشگری بوده و این تشدیدکننده است.

حریرچی، رعایت فاصله گذاری و رعایت استفاده از ماسک و کاهش تردد را از ضروریات عنوان کرد و گفت: تا اطلاع ثانوی فرهنگمان را عوض کنیم. صله رحم ثواب دارد، اما الان برای سلامت مضر است.

وی با ابراز رضایت از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بیان کرد: عملکرد این دانشگاه به لحاظ پوشش و غربالگری واکسیناسیون و مراقبت‌های بهداشتی و درمانی به طرز قابل توجهی از متوسط کشوری بالاتر است، اما شیوع بیماری و مرگ و میر هم از متوسط کشوری بالاتر است.

  • منبع خبر : ایسنا