شیخ لاری در فولاد آره‌نا رستگار می‌شود؟
شیخ لاری در فولاد آره‌نا رستگار می‌شود؟

سرمربی ماشین سازی بهتر از هر کسی می‌داند که شاید دیگر فرصتی برای اثبات ارزش‌های خود نداشته باشد و به همین علت باید هرچه در توان دارد رو کند و با دست پر از فولادآره نا خارج شود.

به گزارش نهال امید، هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران، دوشنبه، نهم تیرماه با برگزاری سه دیدار به پایان می‌رسد که تیم ماشین سازی تبریز در این هفته میهمان فولاد خوزستان خواهد بود.

شاگردان شیخ لاری که اصلا حال و روز خوشی ندارند و بعد از اینکه خطیبی تیم آماده ماشین سازی را با برد مقابل استقلال تحویل شیخ لاری داد، این تیم دو تساوی مقابل سپاهان و پیکان کسب کرده و متحمل سه شکست مقابل شهرخودرو، شاهین شهرداری بوشهر و نساجی مازندران شده است. 

سبز قبایان تبریزی از زمانی که تحت هدایت شیخ لاری قرار گرفتند، ۱۱ گل دریافت کرده و تنها چهار گل زده اند که این آمار نشان از ضعف دفاعی و گل زنی این تیم دارد.

اما در سوی مقابل، فولادی قرار دارد که با سرمربی جوان و البته کار بلد خود یعنی جواد نکونام، با کسب ۳۶ امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد که در پنج بازی اخیر خود صاحب چهار برد  مقابل شاهین شهرداری بوشهر، پیکان، شهرخودرو و استقلال و متحمل تنها یک شکست مقابل سپاهان شده است. 

نکته حائز اهمیت اینکه بازی این تیم مقابل استقلال که دیدار معوقه هفته هفدهم بود، چند روز قبل برگزار شد و با بردی که فولاد در این بازی بدست آورد، علاوه بر تثبت جایگاه پنجمی این تیم در جدول و هم امتیاز شدن با استقلال، این تیم را با روحیه مضاعف روانه این بازی کرده است.

اگر نگاهی به آمار بازی های رو در روی ماشین سازی و فولاد بیندازیم، می بینیم که این دو تیم تاکنون پنج بار در مقابل هم قرار گرفته اند که حاصل این بازی ها دو تساوی، یک پیروزی برای ماشین سازی و دو پیروزی نیز سهم فولاد بوده است.

شاگردان شیخ لاری در حال حاضر با کسب ۲۴ امتیاز در جایگاه نهم جدول لیگ برتر فوتبال ایران حضور دارند که البته این رتبه نیز حاشیه امن مطمئنی برای این تیم نیست و هر لحظه ممکن است تیم های تعقیب کننده ماشین سازی از احتمال تداوم شکست های این تیم نهایت استفاده را کرده و جایگاه ماشین سازان را تصاحب کنند.

شاید بتوان گفت چشم امید شیخ لاری و تیمش به بازی تیم همشهری خود یعنی تراکتور با نساجی (حدی ترین تعقیب کننده ماشین سازی) نیز باشد چون که درصورت پیروزی سرخ های تبریز مقابل نساجی و با کسب امتیاز ماشین سازی از بازی با فولاد جایگاه نهمی این تیم را تثبیت خواهد کرد.

این دو تیم بازیکن محرومی برای این بازی ندارند و تنها محروم این بازی یوسف بخشی زاده مربی ماشین سازی است که اجازه نشستن بر روی نیمکت این تیم را ندارد.
باید منتظر باشیم و ببینیم که شیخ لاری و تیم تحت هدایتش چه برنامه ای برای هفته های باقی مانده لیگ برتر دارند و آیا این وقفه چندین ماهه فوتبال ایران تغییری در وضعیت این تیم در نحوه ارائه بازی خوب و حساب شده و نجات این تیم از شکست های متوالی خواهد شد یا خیر.

شیخ لاری بهتر از هر کسی می‌داند که شاید دیگر فرصتی برای اثبات اررش های خود نداشته باشد و به همین علت باید هرچه در توان دارد رو کند و با دست پر از فولادآره نا خارج شود چون مدیران ماشین سازی نشان دادند که در تعویض سرمربی هیچ گونه اغماضی ندارند و شاید در صورت شکست شیخ لاری این مربی نیز کنارگذاشته شود.

گفتنی است؛ این بازی روز دوشنبه نهم تیرماه ساعت ۲۱ در فولاد آره‌نا برگزار خواهد شد که قضاوت این بازی نیز بر عهده سید رضا مهدوی است و کمک های وی نیز امیر رضا آشور ماهانی، حمید سبحانی و احمد محمدی خواهند بود و  حسن کامرانی فر نیز به عنوان ناظر بازی حضور خواهد داشت.

  • منبع خبر : ایسنا