شکستی دیگر برای بخش خصوصی در فوتبال ایران!
شکستی دیگر برای بخش خصوصی در فوتبال ایران!

مالک و مدیرعامل این فصل رایکا معتقدند که کمک نکردن مسئولین استان مازندران باعث شد تا آن‌ها تصمیم به انتقال و فروش امتیاز رایکا بگیرند.

پیمان منیری، مالک باشگاه رایکا بابل در گفت‌وگو با نهال امید ، در خصوص انتقال یا فروش امتیاز این باشگاه اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور خوب نیست و طبیعتا اگر هم کاری بخواهد انجام شود، مسئولین باید کمک کنند. شهر بابل انقدر در لیگ یک بوده که تبدیل به پیر این لیگ شده است اما لیاقت مردم بابل تیمی نیست که بخواهد هر سال در جایگاه خود درجا بزند و برای سقوط نکردن به دسته پایین‌تر بسته شود.

وی ادامه داد: طبیتا من نمی‌توانم با چنین وضع اقتصادی بدون کمک مسئولین استان بابل تیمی ببندم که بخواهد با رقبای میلیاردر خود بجنگد و لیگ برتری شود. این را بگویم که ما کمک از مسئولین نمی‌خواهیم بلکه می‌خواهیم فقط وظایفشان را درست انجام دهند. با این وضعیت من دیگر نمی‌توانم تیمداری کنم و همین سبب شد که امتیاز باشگاه را برای واگذاری بگذاریم تا اگر کسی می‌تواند بیاید کار را دست بگیرد و برای مردم کاری کند. اگر تا ۷۲ ساعت آینده، شخصی از استان مازندران پیدا نشود که بتواند قبول مسئولیت کند، امتیاز باشگاه رایکا را برای فروش می‌گذاریم و این احتمال وجود دارد که امتیاز از استان خارج شود.

مالک رایکا درباره شکستی دیگر برای بخش خصوصی در فوتبال ایران عنوان کرد: مردم ایران دنبال مسکن و درمانی موقتی هستند. سخت‌شان است که کاری کنند که مشکل برای همیشه برطرف شود و درد برای همیشه درمان پیدا کند. تا وقتی مسئولین استانی ما این دیدگاه را داشته باشند و هر کس وظیفه خود را به درستی انجام ندهد، اوضاع بهتر از این نمی‌شود. با فوتبالی که درآمدزایی آن‌چنانی ندارد، این که بخواهی بدون پشتوانه کار کنی، دشوار است؛ چه برسد به این که یک سری کارها که وظیفه‌ات نیست را هم بخواهی انجام دهی.

همچنین حسن نتاج، مدیرعامل این فصل رایکا که البته اکنون تنها کارهای حقوقی این باشگاه مازندرانی را انجام می‌دهد، در گفت‌وگو با ایسنا در این خصوص عنوان کرد: کار برای بخش خصوصی در فوتبال ایران سخت است. هیچ‌گونه حمایت و کمکی از سوی مسئولین استان مازندران صورت نگرفت و مالکان باشگاه مجبور به واگذاری امتیاز رایکا شده‌اند. تا زمانی که به باشگاه و تیم کمک نشود، روال همین است و حتی اگر مالک دیگری در بخش خصوصی عهده‌دار مسئولیت رایکا شود، باز هم بعد از یکی، دو سال موفق نبود و با همین مشکلات برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: لیاقت مردم بابل بیشتر از این است که تیمی داشته باشند که تنها برای بقا در لیگ یک بجنگد. مسئولین استان مازندران اگر به جوانان و مردم شهرشان اهمیت می‌دهند، به باشگاه کمک کنند و حداقل وظایفشان را انجام دهند. نباید این اتفاق برای تنها نماینده استان در لیگ برتر و لیگ یک می‌افتاد و حالا باید دید که راهکار مسئولین نسبت به این موضوع چه خواهد بود.