شهرستان بناب در وضعیت قرمز کرونایی است
شهرستان بناب در وضعیت قرمز کرونایی است

فرماندار شهرستان بناب گفت: این شهرستان با جمعیتی در حدود ۱۵۰ هزار نفر هم اکنون از لحاظ شیوع ویروس کرونا به وضعیت قرمز رسیده است و روزانه شاهد افزایش قابل توجهی از مبتلایان به این ویروس در شهرستان هستیم.

 به گزارش نهال امید، امین رفیعی در اولین جلسه شورای اداری شهرستان بناب در سال جاری با اشاره به اینکه از اولین روز شیوع ویروس کرونا از مسئولین بهداشت و درمان شهرستان  خواسته شده که آمار واقعی را ارائه کنند؛ گفت: روزانه حدود ۶۰ تست در مراکز درمانی بناب انجام می شود که نزدیک به ۳۰ نفر از آنان علائم مثبت دارند.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اینکه مردم خود مراقبتی را در اولویت کار خود قرار دهند؛ افزود: استفاده از ماسک در ادارات شهرستان اجباری شده است.

فرماندار بناب گفت: تعطیلی مراکز اداری و خدماتی و صنوف امکان پذیر نیست و مردم باید رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: عدم رعایت مسائل بهداشتی در کنار افزایش مبتلایان به ویروس کرونا عوارض جانبی دیگری نیز دارد که در قالب های اجتماعی و اقتصادی خود را نشان می دهد و باید در کنار کنترل شیوع این ویروس سایر بخش ها را نیز کنترل کنیم.

رفیعی با اعلام اینکه در سال گذشته ۶۵۰ نفر با سامانه بهزیستی تماس گرفته و مشکلات اجتماعی خود را طرح کردند، افزود: در سه ماهه اول سال جاری هم ۶۵۰ نفر با این سامانه تماس گرفته اند و مشخص است که تنش های اجتماعی افزایش یافته است.

وی گفت: در ۲ ماه اول سال گذشته تنها ۲۰ نفر برای دریافت بیمه بیکاری مراجعه کرده بودند و این رقم در مدت مشابه سال جاری به حدود یک هزار و ۴۰ نفر افزایش یافته است و این موضوع عمق اثرات ویروس کرونا را در جامعه نشان می دهد.

در پایان جلسه شورای اداری شهرستان بناب، حسین پارسامهر، یاسر داداش زاده و مهجوری  به ترتیب به عنوان مسئولین جدید آموزش پرورش، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان معرفی شدند.

  • منبع خبر : ایرنا