شهرداری در مسائل فرهنگی و اجتماعی همگام با بیانیه گام دوم انقلاب حرکت می‌کند
شهرداری در مسائل فرهنگی و اجتماعی همگام با بیانیه گام دوم انقلاب حرکت می‌کند

قائم مقام شهردار تبریز گفت: مجموعه برنامه هایی که شهرداری تبریز در حوزه فرهنگی داشته موید این نکته است که شهرداری در ارتباط با مسائل فرهنگی و اجتماعی همگام با بیانیه گام دوم انقلاب حرکت می‌کند.

به گزارش نهال امید، رسول موسایی در نشست تخصصی نقش شهرداری‌ها در تحقق گام دوم انقلاب در بستر فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: این بیانیه منشور و چارچوب حرکت ما بوده و سمت و سوی حرکت ما را نشان می‌دهد.

موسایی ادامه داد: مجموعه شهرداری‌ها به سبب گستردگی ماموریت‌ها و وظایفی که در حوزه‌های مختلف دارند ارتباط بیشتری با مفاهیم و موضوعات مطروحه در بیانیه گام دوم انقلاب دارند.

او با بیان اینکه شهرداری‌های سراسر کشور با سر لوحه قرار دادن مدیریت جهادی توانسته‌اند بر مشکلات فائق شوند، گفت:  مدیریت جهادی تنها و بیشترین نمود خود را در فعالیت‌ها و برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری خود را نشان می دهد که به لحاظ مشکلات درآمدی و اقتصادی خاص که برای شهرداری ها پدید آمده نمود آن در سال‌های اخیر بیشتر شده است و در این شرایط نیاز به مدیریت علمی و جهادی احساس می شود.

قائم مقام شهردار تبریز یادآور شد: تلاش شهرداری ها در راستای حفظ محیط زیست، ایجاد جامعه ایمن و توام با نشاط، شهروندانی که در آرامش زندگی کنند و امنیت روحی و روانی داشته باشند از جمله برنامه‌هایی است که در این بیانیه آمده و مجموعه فعالیت‌های شهرداری‌ها در این راستا در حوزه فرهنگی و اجتماعی، در توسعه‌ای که در این بخش خواهیم داشت خلاصه می شود.

او تصریح کرد: نباید این طور باشد که شهرداری‌ها توسعه و پایداری را در احداث ساختمان‌های مرتفع و ابنیه‌های مختلف تعریف کنند. به دنبال این هستیم که شهر خود را به شهری امن و با آسایش با شهروندانی با ارامش و نشاط تبدیل کنیم و مجموعه خدماتی که شهرداری ها به مردم ارائه می کنند بتواند موجب رضایتمندی آنها شود.

موسایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امنیت، عدالت، پیشرفت علم و فناوری، مردم سالاری، مردم محوری، استکبار ستیزی، افزایش بینش سیاسی مردم و… از ثمرات نظام جمهوری اسلامی است که در ازای حرکت هایی که برای شکل گیری این نظام انجام یافته اتفاق افتاده است.

قائم مقام شهردار تبریز با اشاره به اینکه در چهل ساله اخیر ظرفیت‌هایی مهمی در کشور ایجاد شده است، گفت: از آغاز انقلاب ۴۰ سال گذشته و در این مدت مشکلات، سختی ها، جنگ ها و مشکلاتی که در مقابل استکبار ستیزی نظام جمهوری اسلامی پیش آمده بر کسی پوشیده نیست.

او با بیان اینکه توسعه پایدار سمت و سو بوده و مقصد نیست، افزود: پایداری در راستای منشور بیانیه گام دوم و برنامه مسیر برای ما مشخص شده است. بایدبتوانیم این برنامه را در قالب برنامه‌هایی که شهرداری‌ها و مدیریت شهری در شهرهای مختلف اجرا می‌کنند تطبیق دهیم تا منشور و چارچوبی برای برنامه‌های مدیریت شهری در شهرها باشد.

موسایی با تاکید بر اینکه این بیانیه وظیفه و نقش ما را در ارتباط  با برنامه‌هایی که سال‌هایی آتی خواهیم داشت سخت‌تر می‌کند، گفت: ما به یک افق و برنامه و منشور نیاز داشتیم که بتوانیم سال‌های آتی را با کمترین مشکلات و شناختی که از مسیر خواهیم داشت مدیریت کنیم.

  • منبع خبر : شهریار