شهرداری تبریز نسبت به رفع مشکل اتوبان پاسداران سریعا اقدام کند
شهرداری تبریز نسبت به رفع مشکل اتوبان پاسداران سریعا اقدام کند

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این‌که اتوبان پاسداران از چند قسمت، از جمله "حد فاصل پل ارم تا ورودی ملا زینال" به طور جدی نشست کرده است، گفت: خواستار رسیدگی شهرداری تبریز به این مشکل در سریع‌ترین زمان هستیم تا علل این نشست‌ها بررسی شده و اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش نهال امید، فریدون بابایی اقدم در گفت‌وگویی با بیان این‌که بارها در خصوص اتوبان پاسداران در ویدیو کنفرانس‌ها و صحن علنی شورا تذکر داده و موضوع را مطرح کرده‌ام، اظهار کرد: اتوبان پاسداران از چندین قسمت نشست کرده و این نشست‌ها مربوط به مکان‌هایی بوده که در دوره‌ی قبلی چندین بار بدون زیرسازی اصلاح شدند که البته این اصلاح تنها آسفالت تراشی و آسفالت ریزی مجدد شده بوده است.

وی افزود: ضلع شمالی اتوبان پاسداران در گذشته به دلیل وجود آب در لایه‌های زیرین، اصلاح شده است، ولی در برخی از قسمت‌ها شاهد نشست‌ها بوده و حتی خودروی برخی از شهروندان در حین تردد در آن منطقه دچار آسیب می‌شود.

بابایی اقدم تاکید کرد: بنده بارها این موضوع را در صحن علنی شورا مطرح کرده و چندین بار هم از شهردار تبریز خواستار رسیدگی به این موضوع شده‌ام؛ چرا که این موضوع به طور جدی باعث نارضایتی شهروندان شده است. نگران انحراف دکل‌های ایرانسل و… در این منطقه هستم و معتقدم انحراف دکل‌ها احتمال وجود آب در لایه‌های پایینی این منطقه را نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که نشست اتوبان پاسداران در مسیر رفت به سمت میدان فهمیده رخ داده است، گفت: اگر نتوانیم قسمت‌های نشست‌ کرده‌ی اتوبان پاسداران را اصلاح کنیم، قطعا در بلند مدت منجر به رانش آن قسمت شده و اصلاح آن نیز ماه‌ها زمان خواهد برد.

وی با بیان این‌که خواستار بررسی مهندسی و مشخص کردن علل اصلی نشست اتوبان پاسداران هستیم، گفت: تاکنون نشنیده‌ام که این موضوع بررسی شده باشد. نشست زمین نیز در چهار نقطه از اتوبان وجود داشت که اخیرا نیز از چندین قسمت نشست کرده است.