شهرداری تبریز به شکل جدی به مقابله با شیوع ویروس کرونا می‌پردازد
شهرداری تبریز به شکل جدی به مقابله با شیوع ویروس کرونا می‌پردازد

شهردار تبریز گفت: شهرداری تبریز به شکل جدی به مقابله با شیوع ویروس کرونا می‌پردازد.

به گزارش نهال امید، ایرج شهین باهر در گفتگو با خبرنگاران افزود: شهرداری تبریز در راستای وظایف و حوزه‌هایی که در اختیار دارد بخصوص در اماکنی که تجمع مردم در آنجا بیشتر است و استفاده عمومی می‌شود، اقدامات آموزشی و پیشگیرانه را در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا به شکل جدی در دستور کار خود دارد.

وی سپس گفت: در بحث سیستم حمل و نقل عمومی که در ارتباط مستقیم با مردم قرار دارد، شهرداری تبریز اقدام به ضد عفونی کردن مستمر اتوبوس‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس، تاکسی‌ها و ایستگاه‌های تاکسی، واگن‌ها و ایستگاه‌های مترو و همچنین فضای سازمان پایانه‌ها کرده تا از شیوع ویروس کرونا پیشگیری کند.

او ادامه داد: از امروز ضد عفونی اتوبوسی های بین شهری انجام می‌شود و مسافران ورودی به پایانه مرکزی شهر تبریز توسط دستگاه ویژه تب سنج کنترل و تست می‌شوند. همچنین در ۱۰ ایستگاه سیار و یک ایستگاه ثابت نیز کار ضد عفونی تاکسی‌ها از روز گذشته آغاز شده و بصورت مستمر ادامه دارد.

شهردار تبریز عنوان کرد: حضور شهروندان در محل‌های شلوغ می‌تواند احتمال ابتلاء به ویروس کرونا را قوت ببخشد و بر این اساس تعطیلی برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی و لغو همایش‌ها، برنامه‌ها و گردهمایی‌ها از دیگر اقدامات پیشگیرانه ای است که در دستور کار شهرداری تبریز قرار گرفته است.

حتی مراسماتی از جمله همایش زنده نامان تبریز که از چند ماه قبل برای آن برنامه ریزی کرده بودیم نیز لغو شده است.

او با دعوت از مردم برای رعایت اصول بهداشت فردی و عمومی در این مقطع، یادآور شد: لازم است شهروندان نیز در شرایط فعلی اقدامات روزمره غیرضروی خود را کنار بگذارند، بهداشت فردی و عمومی را رعایت کنند و تا حد امکان در منازل بمانند تا با افزایش دما شاهد از بین رفتن این ویروس باشیم.

شهین باهر از تشکیل ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مجموعه شهرداری تبریز خبر داد و گفت: اداره کل سلامت و امور اجتماعی به عنوان ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در مجموعه شهرداری تبریز معرفی شده و مقرر شده است کلیه دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف شهرداری تبریز با هماهنگی این اداره کل، اقدامات لازم در خصوص پیشگیری از این بیماری را انجام دهند.

او افزود: با توجه به آغاز فعالیت ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در شهرداری تبریز، اکران بیلبوردهای آموزشی در این حوزه در دستور کار اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز قرار گرفته است این اداره به شکل جدی موضوع پخش بروشورهای آموزشی را نیز پیگیری می‌کند. در این بیلبوردها بر ضرورت رعایت بهداشت فردی به عنوان تنها راه پیشگیری از بیماری‌های ویروسی تاکید شده و خطاب به شهروندان مواردی در این راستا یادآوری شده است.

شهردار تبریز عنوان کرد: در کنار این اقدامات عمومی، بهداشت فردی و سلامت کارکنان شهرداری تبریز نیز مدنظر ما قرار دارد و ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با ضد عفونی محل کار، فضا را برای فعالیت کارکنان شهرداری فراهم می‌کند.

او گفت: شهرداری‌های مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تبریز طی روزهای گذشته با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، موارد مهم در رابطه با پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را به کارکنان و شهروندان ارائه و اقداماتی همچون ضدعفونی کردن بعضی محل‌های عمومی را انجام داده اند.