شناسایی ۱۵ هزار خانوار تبریزی آسیب‌دیده از کرونا در «پویش رحمت»
شناسایی ۱۵ هزار خانوار تبریزی آسیب‌دیده از کرونا در «پویش رحمت»

مسئول کمیته اجرایی پویش رحمت از شناسایی ۱۵ هزار خانوار در راستای حمایت از آسیب دیدگان اقتصادی بیماری کرونا در تبریز خبر داد.

به گزارش نهال امید‌، تراب محمدی اظهار کرد: پویش رحمت متشکل از جمعی از خیرین، صنعتگران و تشکل‌های دینی و مساجد است که لیست افرادی که در پی بیماری کرونا در شهر تبریز دچار آسیب‌های اقتصادی شده‌اند، از طریق انجمن‌های اسلامی مساجد و هیئات حسینی و بسیج مساجد جمع آوری شده است.

وی افزود: تمامی شماره حساب‌های پویش رحمت و همچنین نحوه عملکرد این پویش از سوی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در آذربایجان شرقی، دادگستری کل آذربایجان شرقی، اداره کل بازرسی آذربایجان‌شرقی و همچنین نمایندگانی از هیات امنای پویش به صورت دقیق و شفافی مورد نظارت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این پویش با نظر مساعد و تحت حمایت امام جمعه تبریز تشکیل یافته است و مسئولیت و زحمت اصلی این پویش بر عهده ایشان بوده و همگی ما قائم مقام هستیم.

عضو هیات امنای پویش رحمت با اشاره به میزان استقبال مردمی از پویش رحمت، تشریح کرد: خوشبختانه مردم، خیرین بزرگی از داخل و خارج از کشور و تبریزی‌های مقیم مرکز از این پویش حمایت قابل توجهی داشته‌اند.

وی بیان کرد: هم اکنون در حال پالایش خانوارهای شناسایی شده در این پویش هستیم تا هفته آینده بسته‌های معیشتی بین خانوده‌هایی که تحت پوشش خیریه‌های دولتی و غیر دولتی نیستند، از طریق مساجد بین واجدین شرایط توزیع شود.

وی یادآور شد: علاوه بر بسته‌های کامل معیشتی اگر خانواده‌هایی تحت پوشش بیمه نیستند و برای تهیه نسخه‌های پزشکی، شیر خشک و… با مشکلی مواجه هستند، این موارد نیز توسط این پویش مورد حمایت قرار می‌گیرد و این موضوع نیز به انجمن‌های اسلامی مساجد اطلاع رسانی شده است.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: پویش رحمت در راستای هماهنگی کامل با سایر نهادهای مردمی که در زمینه مشکلات ناشی از بیماری کرونا تشکیل یافته اند، فعالیت می‌کند.

شهرداری تبریز