شفافیت دخل‌وخرج شهرداری در سال ۹۹/ خانه هنر، بهترین مکان برای شورا
شفافیت دخل‌وخرج شهرداری در سال ۹۹/ خانه هنر، بهترین مکان برای شورا

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز گفت: بودجه سال ۹۹ شهرداری تبریز بر اساس ابلاغیه وزارت کشور شفاف و در چارچوب برنامه پنج ساله شهرداری تبریز نوشته شده است.

به گزارش نهال امید، محمدباقر بهشتی در خصوص بودجه شهرداری تبریز در سال ۹۹ اظهار داشت: روش بودجه‌نویسی سال ۹۹ عوض شده و بر اساس ابلاغیه‌ای که وزارت کشور داشته این بودجه شفاف شده است. همچنین شهرداری تبریز تلاش کرده تا در چارچوب برنامه پنج ساله این بودجه تنظیم شود.

او با بیان اینکه اولویت بودجه ۹۹ برنامه پنج ساله شهرداری تبریز بوده است، گفت: این توضیحات یک نگاه موقتی بنده به لایحه بودجه است و بررسی کامل آن یک ماه طول می‌کشد و سپس برای تصویب به شورا آورده می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تبریز در پاسخ به این سوال که آیا این پروسه زمان‌بر شده است یا خیر عنوان کرد: قانونا شهرداری باید دی ماه بودجه را به شورا می‌داد که این کار را کرده و شورا نیز باید تا پایان بهمن ماه آن را تصویب کند. سعی خواهیم کرد تا بررسی و تصویب طولانی نشود اما دقت را هم فدای سرعت نخواهیم کرد.

بهشتی در خصوص وضعیت بودجه عمرانی در سال آینده ابراز داشت: بودجه عمرانی و موضوعیت آن در سال ۹۹ بهتر از سال ۹۸ خواهد بود و یکی از خوبی‌های بودجه سال ۹۹ این است که مشخص شده که شهرداری چه مقدار درآمد از طریق معمول و چه مقدار درآمد از طریق واگذاری دارایی‌ها یعنی استقراض خواهد داشت.

او در پایان درباره انتقال ساختمان شورا به باغ گلستان یادآور شد: مصوبه‌ای داریم که شهرداری باید برای شورا ساختمان دیگری در نظر بگیرد که بهترین مکان نیز همان ساختمان باغ گلستان بود که اولین انجمن شهر تبریز یا همان شورای شهر در آنجا مستقر بود. آنجا هم ساختمان و هم کتابخانه بسیار خوبی دارد که اگر شهرداری آن را در اختیار شورا قرار دهد، بسیار عالی خواهد بود.

  • منبع خبر : شهریار