شرمندگی پدر و مادر، هزاران برابر سخت‌تر از کرونا و مرگ ناشی از آن است
شرمندگی پدر و مادر، هزاران برابر سخت‌تر از کرونا و مرگ ناشی از آن است

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: شرمندگی پدر و مادر هزاران برابر سخت‌تر از کرونا و یا مرگ به علت کرونا است.

به گزارش نهال امید، حجت پورفتحی با بیان این مطلب اظهار کرد: امیدوارم باعث دل آزاری کسی نشویم، اما واقعیت‌هایی است که انگار هیچکس نمی‌خواهد در جامعه ما بگوید.

وی ادامه داد: آنچه نادیده گرفته می‌شود و باعث کنایه زدن ما به کسانی که نمی‌توانند رعایت کنند و یا مجبور هستند که بدون رعایت به فعالیت‌های خود مشغول باشند، این است که اغلب مدعیان، طعم فقر را نچشیده‌ و یا شرمندگی پدر در برابر خانواده و یا شرمندگی مادر سرپرست خانوار را در برابر فرزندان و یا شرمندگی برادر را در برابر خانواده ندیده‌اند.

وی گفت: اگر می‌دانستیم این شرمندگی هزاران برابر سخت‌تر از کرونا و یا مرگ به علت کرونا است و اگر خودمان آن را تجربه می‌کردیم که فقر چگونه آدم را بی خیال همه چیز می‌کند، به آسانی دیگر عکس‌های مردم در حال تلاش را منتشر نمی‌کردیم و به آن‌ها خرده نمی‌گرفتیم.

پورفتحی خاطرنشان کرد: همه امروزه در مورد کرونا صحبت می‌کنند و از مرگ و میر و عوارض آن می‌گویند، لازم است بدانیم که تا امروز حدود ۹۰۰۰ هزار نفر از مردم خوب سرزمینمان را بخاطر این بیماری از دست داده‌ایم و این واقعا مسئله خیلی مهمی است.

وی گفت:  من هم به عنوان یکی از اعضای کادر بهداشت و درمان از همه کسانی که می‌توانند خواهش می‌کنم پروتکل‌های بهداشتی، به خصوص بهداشت فردی را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: من هم می‌دانم تجمعاتی مانند عروسی، مجالس ترحیم و … در این شرایط ضروری نبوده و عامل انتشار ویروس خواهد بود.

پورفتحی اظهار کرد: نباید هیچ وقت به خود اجازه دهیم که باز هم با سخن به میان آوردن از ایجاد محدودیت‌ها و یا اعمال فشار بیشتر برای رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، فشار به اقشار ضعیف و آن‌هایی که حتی نمی‌توانند هزینه ماسک را تامین کنند و ما هم آنقدر کفایت نداریم که اقلام اولیه را در اختیار این خوبان قرار دهیم، بیشتر و حلقه فشارهای اقتصادی بر آنها تنگ‌تر شود.

وی تاکید کرد: دوباره متذکر می‌شوم اگر بتوانیم آسیب‌های ناشی از کرونا بر روی قشر متوسط و ضعیف جامعه را بدرستی استخراج کنیم، بطور قطع مشخص خواهد شد که این آسیب‌ها هم از نظر جسمی مانند مرگ و میر و عوارض ناشی از گرسنگی و هم از نظر روحی بسیار بیشتر از آسیب‌های کرونا خواهد بود.

وی در خاتمه متذکر شد: خواهش می‌کنم براحتی در مورد محدودیت، رعایت حداقل‌های بهداشتی و … در این مقطع زمانی شعار ندهیم و باعث رنجش خاطر این بزرگواران نشویم.

  • منبع خبر : ایسنا