شرایط دشوار و نگران‌کننده‌ای داریم
شرایط دشوار و نگران‌کننده‌ای داریم

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در شرایط دشوار و نگران‌کننده‌ای از نظر شیوع کرونا قرار داریم، از همه مردم استان خواست تا با رعایت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، کادر درمان را در عرصه مبارزه با کرونا و خدمت‌رسانی به مردم حمایت و پشتیبانی کنند. محمدرضا پورمحمدی در سی و پنجمین جلسه‌ی ستاد استانی مقابله با […]

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در شرایط دشوار و نگران‌کننده‌ای از نظر شیوع کرونا قرار داریم، از همه مردم استان خواست تا با رعایت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، کادر درمان را در عرصه مبارزه با کرونا و خدمت‌رسانی به مردم حمایت و پشتیبانی کنند.

محمدرضا پورمحمدی در سی و پنجمین جلسه‌ی ستاد استانی مقابله با کرونا، با قدردانی از کادر درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان و دستگاه‌های مسئول، اظهار کرد: همراهی همه‌ی بخش‌ها به‌ویژه رسانه‌ها و نخبگان جامعه برای ریشه‌کن کردن کرونا ضروری است.

وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا در استان، از نیمه‌ی اسفند ماه سال گذشته تا دهه‌ی اول فروردین ماه وضعیت نسبتاً خوب و تثبیت‌شده‌ای داشت، افزود: با ورود ویروس انگلیسی و ازدحام‌ پایان سال و همچنین دید و بازدیدهای نوروزی، شاهد افزایش مراجعات به مراکز درمانی و بالارفتن تعداد بستری و فوتی هستیم.

وی با اشاره به وضعیت قرمز در تمام شهرهای بزرگ کشور، خاطرنشان کرد: موج چهارم کرونا با شتاب بیشتری از موج‌های قبلی آغاز شده و در حال حاضر در شرایط دشوار و نگران‌کننده‌ای قرار داریم.

استاندار آذبایجان شرقی، با بیان اینکه در کوتاه‌مدت، امید چندانی به درمان کرونا یا واکسینه کردن همه‌ی افراد وجود ندارد، افزود: فعلاً تنها راه مقابله با کرونا که تاکنون نیز موثر بوده، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

وی با اشاره به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا برای مدیریت موج چهارم، تاکید کرد: تعطیلی همه‌ی مشاغل به جز گروه یک و استمرار بیماریابی و قرنطینه‌ی مبتلایان و اطرافیان آنها در قالب طرح شهید سلیمانی از جمله مهم‌ترین راهکارها در شرایط کنونی است.

وی با قدردانی از همراهی مردم با ستاد مقابله با کرونا در مدت ۱۴ ماه گذشته، متذکر شد: شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان باید به صورت جدی از سوی مردم رعایت شود.

پورمحمدی افزود: با توجه به اینکه سرعت انتشار بیماری ارتباط مستقیمی با میزان رعایت شیوه‌نامه‌ها دارد، بنابراین در موج چهارم که شتاب آن از موج‌های قبل بیشتر است، رعایت شیوه‌نامه‌ها نیاز به اهتمام و جدیت بیشتری دارد و امیدواریم با رعایت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در مدت ۱۰ روز تا دو هفته آینده شاهد فروکش کردن موج چهارم کرونا و مدیریت این روند در استان باشیم.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا در کنار دشواری‌های آن، آمادگی خوبی در مراکز درمانی و حوزه‌های مدیریتی استان ایجاد کرده است، افزود: در سایه آمادگی‌های ایجادشده، هیچ‌گاه در مقابل کرونا غافل‌گیر نشدیم و تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی و خصوصی آمادگی دارند مانند موج‌های قبلی کرونا در خدمت مردم باشند و مردم نیز باید با رعایت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، کاردهای درمانی را در این عرصه پشتیبانی کنند.

وی، همچنین بر اعمال جدی ممنوعیت تردد درون‌شهری از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد و نظارت بر فعالیت مشاغل تأکید کرد و گفت: اصناف و بازاریان همراهی خوبی در رعایت شیوه‌نامه‌ها دارند.

استاندار آذربایجان شرقی از همراهی مساجد و مراکز مذهبی نیز قدردانی کرد و گفت: در مورد فعالیت مساجد در ماه مبارک رمضان در جلسه‌ی آینده ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری می‌شود و امیدواریم با کاهش روند افزایشی موج چهارم کرونا، بتوانیم از فیوضات این ماه نیز بهره‌مند شویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: براساس مصوبات ستاد ملی کرونا، یک سوم کارکنان ادارات مجاز به حضور در محل کار خود هستند و اگر این مصوبه رعایت نشود برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

علیار راستگو همچنین بر آگاه‌سازی عمومی درخصوص رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تأکید کرد و افزود: صداوسیما در زمینه‌ی مدیریت افکار عمومی و اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در خصوص مدیریت جوّ روانی جامعه از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها عملکرد خوبی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه بنا به توصیه‌ی وزارت بهداشت حتی افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند نیز باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: با رعایت شیوه‌نامه‌ها به‌ویژه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک می توانیم روند صعودی ابتلا به بیماری را کاهش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم با بیان اینکه از اوایل دی ماه تا پایان اسفند ماه سال گذشته با روند کاهشی کرونا در استان مواجه بودیم، افزود: با وجود اینکه کرونای جهش‌یافته‌ی انگلیسی از بهمن ماه وارد استان شده بود ولی توانسته بودیم از طریق مدیریت محلی بیماری را کنترل کنیم.

محمدحسین صومی با اشاره به اینکه در ۳۰ اسفند ماه سال گذشته ۳۷۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری بودند، افزود: به دلیل ازدحام‌چند هفته اخیر، در حال حاضر ۱۵۰۰ نفر بستری در بیمارستان‌ها داریم و ۱۱ شهرستان استان نیز در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: شدت درگیری کرونای انگلیسی بالا است و افراد مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها وضعیت مناسبی ندارند؛ به طوری که هفته گذشته ۴۷ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

وی با اشاره به اینکه در طول هفته گذشته ۵ هزار و ۱۰۰ نفر بیمار کرونایی در استان شناسایی شده، ادامه داد: آذربایجان شرقی جزو ۱۲ استانی است که نگرانی بیشتری در خصوص افزایش تعداد بیماران  وجود دارد و باید تمهیدات لازم برای کنترل آن اندیشیده شود.

صومی اضافه کرد: در موج سوم کرونا، بیماری در روستاهای استان شیوع پیدا نکرده بود ولی با توجه به افزایش ترددها هم اکنون روستاهای استان نیز درگیر شده‌اند.

فرماندار، شهردار و دادستان تبریز، جانشین نیروی انتظامی استان، معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، رئیس اتاق اصناف و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز در این جلسه به بیان گزارش‌های مربوط به اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا پرداختند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا