شاعران به ابعاد سیاسی حرکت فاطمه زهرا (س) بیشتر توجه کنند
شاعران به ابعاد سیاسی حرکت فاطمه زهرا (س) بیشتر توجه کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از شاعران خواست با توجه به ابعاد سیاسی حرکت حضرت فاطمه زهرا (س) به تجلی این حرکت در اشعار خود توجه کنند. حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در آیین رونمایی از پوستر فراخوان کشوری مسابقه طراحی پوستر و تصویرسازی با عنوان «از قاسم […]

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از شاعران خواست با توجه به ابعاد سیاسی حرکت حضرت فاطمه زهرا (س) به تجلی این حرکت در اشعار خود توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در آیین رونمایی از پوستر فراخوان کشوری مسابقه طراحی پوستر و تصویرسازی با عنوان «از قاسم تا محسن» و پوستر چهارمین فراخوان سوگواره ملی شعر فاطمی تبریز با اشاره به برگزاری این سوگواره، اظهار کرد: جنبه‌های سیاسی قیام حضرت فاطمه زهرا بسیار گسترده و پر از مضامین اجتماعی و سیاسی است که نیاز دارد به صورتی هنرمندانه مورد توجه مخطبان این مکتب پر رمز و راز قرار گیرد.

وی افزود: روشنگری‌های سیاسی ایشان در دفاع از حریم ولایت و جلوگیری از انحراف در مسیر اسلام راستین بود و این مساله نیاز به تنویر و روشنگری بیشتر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با بیان اینکه سردار شهید قاسم سلیمانی صرفاً یک فرد نظامی نبود، اظهار کرد: ایشان به تعبیر مقام معظم رهبری، یک مکتب ارزنده و درس آموز بود که سراسر حیات ایشان در حوزه‌های مختلف سرشار از نکات و آموزه‌های ماندگار است.

وی همچنین با اشاره به عظمت علمی شهید فخری زاده، خاطرنشان کرد: تلاش و نقش دکتر فخری زاده برای تولید کیت‌های تشخیص ویروس کرونا، تنها یکی از اقدامات این شهید والامقام است که به بومی سازی دانش پیشگیری از این ویروس کمک شایانی کرده است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم اختتام مربوط به فراخوان پوستر و تصویرسازی از قاسم تا محسن، گفت: همزمانی اربعین شهید فخری زاده با روز بصیرت در آذربایجان‌شرقی یکی از همزمانی‌های مبارک است که می‌توان نسبت به تبیین جایگاه پیشتازانه تبریز در رویدادهای سیاسی در کشور برنامه ریزی کرد.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی افزود: بصیرت مشعل فروزان ما در همه مقاطع سیاسی است و می توان همواره از آزمون‌های زمانه سربلند بیرون آمد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم مسلح شدن به قدرت ایمان را به عنوان یکی از راهکارهای گذار از شرایط دشوار زمانه عنوان کرد و افزود: همه پیروزی‌های جبهه مقاومت با تمسک به این راه ثمر بخش بوده‌اند و می‌توان با استفاده از همین ظرفیت به سعادت رسید.

  • منبع خبر : ایسنا