سوگواره مجازی هنرهای تجسمی «۷۲ بغض بوم» تمدید شد
سوگواره مجازی هنرهای تجسمی «۷۲ بغض بوم» تمدید شد

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: مهلت ارسال آثار به سیزدهمین سوگواره مجازی هنرهای تجسمی «۷۲ بغض بوم» تا ۱۴ شهریور تمدید شد.


به گزارش نهال امید، سیدمحمدحسین بلاغی با بیان اینکه این سوگواره در به دلیل شرایط کرونایی حاکم بر جامعه به صورت مجازی برگزار می‌شود، افزود: این سوگواره همایش محور بوده و در جهت جریان سازی برای سوق دادن هنرمندان به تولید اثر با مفاهیم عاشورایی در زمینه هنرهای تجسمی برگزار می شود و در یک و نیم دهه برگزاری آن در بین رویدادهای فرهنگی و مذهبی جایگاه خاص خود را در میان هنرمندان پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه این سوگواره با توجه به شرایط موجود اجتماعی در پی شیوع ویروس کرونا، طبق سال های گذشته با حضور انبوه هنرمندان برگزار نمی شود، اظهار داشت: به منظور جلوگیری از ایجاد وقفه در برگزاری آن امسال به صورت غیرحضوری برگزار می شود تا عرض ارادت اصحاب هنر به نهضت حسینی در قالب آن به صورت مجازی به نمایش گذاشته شود.

 رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: امسال این سوگواره به صورت مسابقه محور طرح شده و هدایایی برای هر بخش شامل ۳ منتخب اول و ۳ برگزیده در نظر گرفته شده است.

بلاغی ادامه داد: نهضت حسینی و مفاهیم عاشورایی در رثای سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، احسان و نیکوکاری، رزمایش کمک مومنانه (با توجه به شرایط کرونایی کشور)، مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، تولی و تبری در فرهنگ عاشورا  مدافعان سلامت از جمله موضوعات برگزاری این سوگواره است.

وی یادآوری کرد: این سوگواره در ۳ بخش نقاشی، خوشنویسی و پوستر برگزار می شود و هنرمندان و علاقه مندان برای شرکت در این سوگواره می توانند با مراجعه به نشانی www.artabriz.ir و یا تماس با شماره تلفن ۰۹۳۳۷۵۶۹۹۵۷ با مقررات این سوگواره آشنا شده و آثار خود را به دبیرخانه آن ارسال کند.

  • منبع خبر : ایرنا