سه مدرسه جدید در شهر سهند احداث می‌شود
سه مدرسه جدید در شهر سهند احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند از احداث سه مدرسه جدید در این شهر خبر داد.

عباس مصطفوی در جمع خبرنگاران در این خصوص اظهار کرد: این مدارس به صورت ۹ کلاسه و ۱۲ کلاسه از محل منابع و درآمدهای شرکت عمران شهر جدید سهند احداث و تا شهریور سال آینده به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود.

وی تعداد جمعیت دانش آموزی این منطقه را حدود ۱۸ هزار نفر عنوان کرد و گفت: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ما در این مدت توجه ویژه به مسائل آموزشی بوده از این رو توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی را به جد پیگیر هستیم.

وی ادامه داد: در همین راستا سه واحد مدرسه شامل مدرسه شهید نومی گلزار در فازچهار، مدرسه غدیر محله ۱۳۲۵ در فازسه و مدرسه فردوسی محله ۱۳۲۳ در فازسه نیز شهریور ماه سالجاری توسط شرکت عمران سهند در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند، اظهار کرد: در راستای توسعه برنامه‌های فرهنگی ساخت یک واحد فرهنگسرای مدرن شامل کتابخانه بزرگ و..‌. نیز در فاز دو شهر جدید سهند در دست اقدام است.

مصطفوی با اشاره به ساخت دو مسجد در شهر جدید سهند نیز گفت: ساخت این مساجد در فاز دو و فاز سه آغاز شده و امید است تا دهه فجر سال‌جاری، یکی از مساجد را افتتاح و در اختیار مردم فهیم و فرهنگ مدار سهند قرار دهیم.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه فضای سبز در این شهر، اظهار کرد: طی سال گذشته تلاش کردیم در حد امکان از فضاهای موجود مجتمع‌ها به عنوان فضاهای سبز استفاده کنیم و خواسته همشهریان مبنی بر افزایش فضای سبز را جبران کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجموعه هشت بهشت به عنوان تفرجگاه جنگلی در این شهر، بیان کرد: در این مجموعه، مدرسه تنیس، مدرسه اسب سواری، دوچرخه سواری، زمین فوتبال و… آماده خدمت رسانی به همشهریان است.

بر اساس این گزارش، شهر جدید سهند با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت به عنوان یکی از شهرهای پرجمعیت استان شناخته می‌شود.

  • منبع خبر : ایسنا