سه اثر طبیعی آذربایجان‌شرقی در فهرست آثار ملی ثبت شد
سه اثر طبیعی آذربایجان‌شرقی در فهرست آثار ملی ثبت شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجانشرقی از ثبت سه اثر طبیعی استان در فهرست آثار ملی ایران خبرداد و گفت: تعداد آثار ثبت‌ شده طبیعی استان به عدد ۳۵ رسید.

به گزارش نهال امید، احمد حمزه زاده افزود: بر این اساس درختان چنار کهن‌سال روستای بوی دوز شهرستان خداآفرین، درخت کهن‌سال نارون شهر کوزه کنان شبستر و آبشار هفتگانه روستای دارانداش شهرستان مرند به مجموع آثار ثبت شده ملی آذربایجان شرقی اضافه شدند.

وی اظهار داشت: در مجموعه آثار طبیعی ملی آذربایجان شرقی تاکنون آبشار سرکند دیزج شهرستان شبستر و آبشار گول آخیر شهرستان ورزقان ثبت ملی شده اند.

حمزه زاده اضافه کرد: قرار گرفتن آثار طبیعی در فهرست میراث ملی تأثیر مهم و بسزایی در معرفی این آثار به عنوان بخشی از جاذبه‌های گردشگری استان دارد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از آثار طبیعی به خصوص درختان کهن‌سال، گفت: میراث فرهنگی آذربایجان شرقی طی سال‌های اخیر در تلاش بوده تا با ثبت درختان کهن‌سال آذربایجان در فهرست آثار ملی که نماد مقاومت و سرزندگی هستند در راستای حفظ و حراست از آن‌ها گام بردارد که به دنبال این هدف تاکنون ۲۳ درخت کهن‌سال آذربایجان به ثبت ملی رسیده است.

  • منبع خبر : ایرنا